• Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
Admiral Tax logo
Zadzwoń teraz
Napisz
Twitter Linkedin Facebook Youtube

  • Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
AT logo
  • Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt

Zadzwoń do Nas:
+48 778 881 011
Podatki  ·  Spółka LTD w Anglii

Sprzedaż za granicę: polityka reklamacyjna i zwroty towaru

By Agnieszka Moryc  Published On 26 października, 2021

Ostatnia aktualizacja 4 października, 2021 o 03:44 pm.

0
(0)

Zgodnie z europejskim prawem, jeśli przedsiębiorca zawiera umowę z konsumentem i ukierunkowuje swoją działalność do państwa zamieszkania konsumenta lub prowadzi w tym kraju działalność gospodarczą lub zawodową, umowa podlega przepisom kraju konsumenta.

Ukierunkowanie działalności to nie tylko stworzenie zagranicznej wersji strony internetowej, ale również zastosowanie właściwej dla danego kraju waluty transakcji, podanie zagranicznego numeru telefonu czy wzmianka o lokalnych klientach.

Zwroty i reklamacje w krajach UE

Sprzedawcy w całej UE są odpowiedzialni za niezgodność towaru z umową w ciągu 2 lat od dnia dostarczenia produktu. Jeśli konsument złoży reklamację, przedsiębiorca ma obowiązek – w określonym przez przepisy danego kraju terminu – ustosunkować się do niej. Jeśli tego nie zrobi, roszczenia konsumenta traktuje się jako uzasadnione.

Towar niezgodny z umową, czyli?

Jako towar niezgodny z umową rozumie się produkt wadliwy, niezgodny z opisem, niezgodny z informacjami umieszczonymi na etykiecie lub w reklamie czy też taki, który nie nadaje się do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem.

Reklamacja a obowiązki sprzedawcy

Jeśli towar okaże się niezgodny z umową, jako sprzedawca masz obowiązek bezpłatnej naprawy, wymiany, udzielenia zniżki lub zwrotu pieniędzy. Jeśli to możliwe, powinieneś w pierwszej kolejności naprawić towar lub wymienić go na nowy. Jeśli nie będzie to możliwe, kolejnym krokiem powinno być udzielenie zniżki lub zwrot pieniędzy. Jeśli więc kupujący, który zareklamował produkt, już na starcie żąda d Ciebie zwrotu pieniędzy, nie musisz uwzględniać jego roszczeń.

Zobacz także: Jak sprzedawać za granicę: aspekty prawne i podatkowe własnego sklepu internetowego

  • Jeśli produkt zepsuje się w ciągu pierwszych sześciu miesięcy, zakłada się, że wada istniała już w chwili zakupu towaru (chyba że sprzedawca jest w stanie udowodnić, że nie jest).
  • Jeśli jednak produkt zepsuje się po upływie sześciu miesięcy, obowiązkiem konsumenta jest udowodnienie, że wada istniała w chwili otrzymania produktu.

Ważne: przepisy niektórych krajów (należy do nich m.in. Polska) mogą stawiać przed konsumentami dodatkowe wymagania, np. konieczność zgłoszenia wady towaru w określonym czasie od momentu jej wykrycia.

Zwroty towaru

Jeśli konsument kupuje produkty na odległość, poza siedzibą przedsiębiorcy (tak właśnie się dzieje przy sprzedaży internetowej), może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od momentu jej zawarcia. Bez konieczności podawania powodów swojej decyzji. Takie prawo obowiązuje na terenie UE, w Norwegii i Islandii. Jeśli odbiorca odstąpi od umowy, powinien nadać przesyłkę zwrotną w ciągu 14 dni od poinformowania o odstąpieniu. Nie musi pakować towaru w oryginalne opakowanie.

Jako sprzedawca masz obowiązek zwrotu kosztu towaru i doręczenia.

Zwroty i reklamacje w UK – po Brexicie

Przepisy dotyczące odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia i prawo do rękojmi zostały wdrożone do brytyjskiego porządku prawnego.

Jak bardzo przydatny był ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Ponieważ ten artykuł okazał się przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych!

Udostępnij:

Agnieszka Moryc

Agnieszka Moryc

Dyrektor Zarządzająca, Admiral Tax. Ekspert w zakresie legalnej optymalizacji podatkowej, księgowości i rozwiązań typu offshore dla polskich przedsiębiorców. Jako znawca i praktyk biznesu dzieli się wiedzą także na łamach mediów zewnętrznych, m.in. Puls Biznesu, InnPoland, Infor, MamBiznes.News, Gazeta MŚP, Polish Express.

Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: agmo@admiraltax.pl


Napisz do nas

    Related Articles


    Firma w Wielkiej Brytanii
    Firma w Irlandii  ·  Podatki
    Rezydencja podatkowa w Irlandii dla Polaków
    27 grudnia, 2021
    Kobieta w biurze
    Newsy podatkowe
    Agnieszka Moryc z tytułem Kobiety Charyzmatycznej 2019
    19 marca, 2019
    Funty brytyjskie monety
    Podatki  ·  Spółka LTD w Anglii
    Sprzedaż za granicę: metody przyjmowania płatności online
    28 września, 2021
    Flagi na tle Big Ben
    Sprzedaż za granicę: wysyłka do Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii
    Previous Article
    Polski Ład niekorzystne zmiany i nowe obowiązki dla przedsiębiorców i samozatrudnionych od 2022 roku
    Next Article

    O nas
    About us
    Artykuły
    Kontakt
    Kariera
    Program partnerski
    FAQ
    Reklamacje
    Polityka Prywatności - RODO
    Regulamin
    AT logo White

    Pomagamy firmom wejść na rynek brytyjski i irlandzki. Rejestrujemy spółki ltd, kontaktujemy się z urzędami, składamy raporty. Oferujemy także księgowość i kadry. Działamy na rynku brytyjskim od prawie 20 lat.

    Twitter Linkedin Facebook Youtube

    Firma w Anglii

    Księgowość spółki limited

    Rozliczenia Self-Employed

    Kadry (Payroll)

    VAT Wielka Brytania

    Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza

    Sprzedaż spółek ltd

    Inne usługi

    Podatek od kryptowalut

    Prognoza Emerytury z UK

    Rozliczenia CIS

    Deklaracje VAT w UK

    Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD


    Jesteśmy autoryzowani przez brytyjskie urzędy, DANE NASZYCH KLIENTÓW SĄ w 100% BEZPIECZNE

    Admiral Tax is a brand within a group of esteemed accounting companies, including ZD Consulting Ltd, LMS Consulting Ltd, and Sepera College. Copyright 2025 by ZD Consulting Limited. All Rights Reserved.