• Firma w UK
    • Załóż firmę w Wielkiej Brytanii
    • Księgowość LTD
    • Lista płac (payroll)
    • Konto dla spółki LTD
    • Spółki na sprzedaż
    • Board meeting
    • Deklaracje VAT w Wielkiej Brytanii.
    • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Firma w Irlandii
    • Księgowość LTD w Irlandii
    • Lista płac payroll w Irlandii
    • Odwołanie audytu
    • Deklaracje VAT
  • Self-employed (UK)
    • Rozliczenie Self-Assessment
    • Rozliczenia budowlane CIS
    • MTD dla self-employed od 2026
    • Cennik rozliczeń self-assesssment
  • Rozliczenie kryptowalut
  • WIEDZA
    • Artykuły
    • E-booki
    • FAQ
    • Wzór faktury VAT (UK)
  • O nas
Admiral Tax logo
Zadzwoń teraz
Napisz
Twitter Linkedin Facebook Youtube

  • Firma w UK
    • Załóż firmę w Wielkiej Brytanii
    • Księgowość LTD
    • Lista płac (payroll)
    • Konto dla spółki LTD
    • Spółki na sprzedaż
    • Board meeting
    • Deklaracje VAT w Wielkiej Brytanii.
    • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Firma w Irlandii
    • Księgowość LTD w Irlandii
    • Lista płac payroll w Irlandii
    • Odwołanie audytu
    • Deklaracje VAT
  • Self-employed (UK)
    • Rozliczenie Self-Assessment
    • Rozliczenia budowlane CIS
    • MTD dla self-employed od 2026
    • Cennik rozliczeń self-assesssment
  • Rozliczenie kryptowalut
  • WIEDZA
    • Artykuły
    • E-booki
    • FAQ
    • Wzór faktury VAT (UK)
  • O nas
AT logo
  • Firma w UK
    • Załóż firmę w Wielkiej Brytanii
    • Księgowość LTD
    • Lista płac (payroll)
    • Konto dla spółki LTD
    • Spółki na sprzedaż
    • Board meeting
    • Deklaracje VAT w Wielkiej Brytanii.
    • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Firma w Irlandii
    • Księgowość LTD w Irlandii
    • Lista płac payroll w Irlandii
    • Odwołanie audytu
    • Deklaracje VAT
  • Self-employed (UK)
    • Rozliczenie Self-Assessment
    • Rozliczenia budowlane CIS
    • MTD dla self-employed od 2026
    • Cennik rozliczeń self-assesssment
  • Rozliczenie kryptowalut
  • WIEDZA
    • Artykuły
    • E-booki
    • FAQ
    • Wzór faktury VAT (UK)
  • O nas

Zadzwoń do Nas:
+48 12 44 66 333
Podatki

Jak sprzedawać za granicę: aspekty prawne i podatkowe własnego sklepu internetowego

Przez Agnieszka Moryc  dnia 21 września, 2021

Ostatnia aktualizacja 12 stycznia, 2023 o 09:31 am.

0
(0)

Bez względu na to, czy sprzedajesz swoje produkty rodzimym konsumentom, czy wysyłasz je zagranicznym odbiorcom, prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością spełnienia określonych wymogów prawnych i podatkowych.

O czym musisz pamiętać, sprzedając za granicę?

Aby działać legalnie, przed rozpoczęciem sprzedaży konieczne jest:

  • założenie firmy. Aktualne prawo daje Polakom możliwość rejestracji działalności nie tylko w Polsce, ale także poza jej granicami;
  • wybór formy opodatkowania i dopełnienie niezbędnych formalności względem instytucji podatkowych;
  • dopełnienie wskazanych prawem obowiązków informacyjnych, towarzyszących sprzedaży na odległość. Należą do nich m.in.: informacje identyfikujące sprzedawcę i dane kontaktowe, adres przedsiębiorstwa, adres poczty elektronicznej oraz numery telefonu, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą, sposoby i terminy zapłaty, sposób i termin wykonania prawa odstąpienia od umowy, koszty zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy (więcej informacji na ten temat znajdziesz w art. 12 Ustawy o prawach konsumenta);
  • udostępnienie klientom regulaminu sklepu zawierającego zapisy na temat praw i obowiązków kupujących: rodzaju i zakresu usług świadczonych drogą elektroniczną, warunków świadczenia usług, wymagań technicznych niezbędnych do korzystania ze sklepu, zasad zwrotów i reklamacji etc.;
  • dokonanie zgłoszenia do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych;
  • stworzenie formularzy – zgód na przetwarzanie danych osobowych (jeśli zamierzasz przetwarzać dane osobowe). W przypadku biznesów typu e-commerce takie działania powinny być standardem. Dzięki nim możliwa jest personalizacja oferty, czy wysyłanie e-maili reklamowych. Pamiętaj, aby wskazać użytkownikom rodzaj przetwarzanych danych osobowych, dane przetwarzającego podmiotu i cel przetwarzania;
  • stworzenie i udostępnienie klientom polityki prywatności – dokumentu zawierającego informacje związanych z przetwarzaniem danych osobowych;
  • uzyskanie zgody klienta na profilowanie, czyli zbieranie danych na temat zachowania na stronie. Takie informacje są niezwykle przydatne w procesie remarketingu;
  • prowadzenie ewidencji sprzedaży przy pomocy kasy fiskalnej. Taki obowiązek spoczywa na przedsiębiorcach, dystrybuujących jedynie określony asortyment.

Jeśli chcesz sprzedawać na zagranicznych rynkach, konieczne jest także udostępnienie oferty sklepu oraz istotnych dla konsumentów dokumentów w obcych językach, dostosowanych do docelowego rynku.

Zobacz także: Co to jest UTR oraz CTR?

Nie mniej ważny jest także wybór prawa właściwego (prawa, które należy stosować w umowach zawieranych pomiędzy przedsiębiorcą polskim a klientem pochodzącym z innego państwa) oraz wskazanie go w regulaminie. Zgodnie z art. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 593/2008 z 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (tzw. Rzym I) strony mogą samodzielnie dokonać wyboru prawa właściwego dla danej umowy. Decyzja powinna jednoznacznie wynikać z postanowień umowy. Nie może także pozbawić konsumenta ochrony przyznanej mu przez bezwzględnie obowiązujące przepisy kraju, w którym ma on miejsce zwykłego pobytu.

Akty prawne regulujące poszczególne płaszczyzny prowadzenia sklepu internetowego:

  • kodeks cywilny;
  • ustawa o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. 2007 r. Nr 155 poz. 1095 ze zm.);
  • ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007 r. Nr 50 poz. 331 ze zm.);
  • ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze zm.);
  • ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 r. Nr 144 poz. 1204 ze zm.);
  • ustawa o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 r. Nr 126 poz. 1068 ze zm.);
  • ustawa o podpisie elektronicznym (Dz.U. 2001 r. Nr 130 poz. 1450);
  • ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz.U. 2002 r. Nr 169 poz.1385 ze zm.);
  • ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. 2000 r. Nr 22 poz. 271 ze zm.);
  • ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 r. Nr 141 poz. 1176 ze zm.);
  • ustawa o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.);
  • ustawa o ochronie baz danych (Dz.U. 2001 r. Nr 128 poz. 1402 ze zm.).

Jak bardzo przydatny był ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Ponieważ ten artykuł okazał się przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych!


Rezydencja podatkowa

Agnieszka Moryc

Dyrektor Zarządzająca, Admiral Tax. Ekspert w zakresie legalnej optymalizacji podatkowej, księgowości i rozwiązań typu offshore dla polskich przedsiębiorców. Jako znawca i praktyk biznesu dzieli się wiedzą także na łamach mediów zewnętrznych, m.in. Puls Biznesu, InnPoland, Infor, MamBiznes.News, Gazeta MŚP, Polish Express.

Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: [email protected]


Napisz do nas

    Powiązane artykuły


    HMRC telefon
    Spółka LTD w Anglii
    Rezydencja podatkowa spółki, a rezydencja jej dyrektora
    12 sierpnia, 2021
    HMRC
    Spółka LTD w Anglii
    Gdzie jest Twoja rezydencja podatkowa?
    10 lutego, 2015
    Właściciel firmy
    Spółka LTD w Anglii
    Czy dyrektor brytyjskiej spółki LTD ma rezydenturę podatkową w Wielkiej Brytanii?
    13 kwietnia, 2021
    Firma w Wielkiej Brytanii
    Co to jest UTR oraz CTR ?
    Poprzedni artykuł
    Obowiązki pracodawcy
    Koniec programu wsparcia w ramach Coronavirus Job Retention Scheme w Wielkiej Brytanii - ważne informacje
    Następny

    O nas
    About us
    Artykuły
    Kontakt
    Kariera
    Program partnerski
    FAQ
    Reklamacje
    Polityka Prywatności - RODO
    Regulamin
    AT logo White

    Jesteśmy firmą księgową specjalizująca się w rozliczeniach spółek ltd oraz osób self-employed.  przenoszeniu polskich firm do Anglii. Działamy na rynku brytyjskim od prawie 20 lat.

    Twitter Linkedin Facebook Youtube
    Admiral Private

    Firma w Anglii

    Księgowość spółki limited

    Rozliczenia Self-Employed

    Kadry (Payroll)

    VAT Wielka Brytania

    Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza

    Sprzedaż spółek ltd

    Firma w Irlandii

    Księgowość spółki limited

    Kadry (Payroll)

    Odwołanie audytu

    Inne usługi

    Księgowość spółki limited

    Rozliczenia Self-Employed

    Rozliczenia CIS

    Rozliczenie kadr (Payroll)

    Sprawozdanie z Board Meeting

    Rachunek IBAN


    Jesteśmy autoryzowani przez brytyjskie urzędy, DANE NASZYCH KLIENTÓW SĄ w 100% BEZPIECZNE

    AT UK Consulting Limited company registered in England no. 10758769, 124-128 City Road London, EC1V 2NX
    Copyright 2023 by AT UK Consulting Limited. All Right Reserved.