• Firma w Anglii
    • Księgowość LTD
    • Rozliczenia self-employed
    • Rozliczenia budowlane CIS
    • Rozliczenie Payroll
    • Board meeting
    • Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza
    • Sprzedaż spółek
    • Cennik usług w Anglii
    • Rozliczenie kryptowalut
  • Firma w Irlandii
    • Księgowość LTD w Irlandii
    • Rozliczenie Payroll w Irlandii
    • Odwołanie audytu
    • Sprzedaż spółek
    • Cennik usług w Irlandii
  • Firma w Szkocji
    • Księgowość LTD
    • Rozliczenia self-employed
    • Rozliczenia budowlane CIS
    • Rozliczenie Payroll
    • Board meeting
    • Rachunek IBAN
    • Sprzedaż spółek
    • Cennik usług w Szkocji
  • Rozliczenie kryptowalut
  • WIEDZA
    • Artykuły
    • E-booki
    • FAQ
  • O nas
Admiral Tax logo
Pn-Pt 8:00 - 16:00
Sb-Nd - zamknięte
Szybki kontakt
Twitter Linkedin Facebook Youtube
  • Firma w Anglii
    • Księgowość LTD
    • Rozliczenia self-employed
    • Rozliczenia budowlane CIS
    • Rozliczenie Payroll
    • Board meeting
    • Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza
    • Sprzedaż spółek
    • Cennik usług w Anglii
    • Rozliczenie kryptowalut
  • Firma w Irlandii
    • Księgowość LTD w Irlandii
    • Rozliczenie Payroll w Irlandii
    • Odwołanie audytu
    • Sprzedaż spółek
    • Cennik usług w Irlandii
  • Firma w Szkocji
    • Księgowość LTD
    • Rozliczenia self-employed
    • Rozliczenia budowlane CIS
    • Rozliczenie Payroll
    • Board meeting
    • Rachunek IBAN
    • Sprzedaż spółek
    • Cennik usług w Szkocji
  • Rozliczenie kryptowalut
  • WIEDZA
    • Artykuły
    • E-booki
    • FAQ
  • O nas

Zadzwoń do Nas:
+48 12 44 66 333
AT logo
  • Firma w Anglii
    • Księgowość LTD
    • Rozliczenia self-employed
    • Rozliczenia budowlane CIS
    • Rozliczenie Payroll
    • Board meeting
    • Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza
    • Sprzedaż spółek
    • Cennik usług w Anglii
    • Rozliczenie kryptowalut
  • Firma w Irlandii
    • Księgowość LTD w Irlandii
    • Rozliczenie Payroll w Irlandii
    • Odwołanie audytu
    • Sprzedaż spółek
    • Cennik usług w Irlandii
  • Firma w Szkocji
    • Księgowość LTD
    • Rozliczenia self-employed
    • Rozliczenia budowlane CIS
    • Rozliczenie Payroll
    • Board meeting
    • Rachunek IBAN
    • Sprzedaż spółek
    • Cennik usług w Szkocji
  • Rozliczenie kryptowalut
  • WIEDZA
    • Artykuły
    • E-booki
    • FAQ
  • O nas

Zadzwoń do Nas:
+48 12 44 66 333
Firma w Wielkiej Brytanii (UK)

Nie będzie bonusu w marcu 2021 roku. Brytyjski rząd przedłuża jednak program Coronavirus Job Retention Scheme

Przez Paweł Zagajski  dnia 24 listopada, 2020

Bonus Job Retention to jednorazowe świadczenie w wysokości 1000 funtów. Zgodnie z pierwotnym założeniem brytyjski rząd miał je wypłacać pracodawcom za każdego pracownika przywróconego z furlough, który utrzyma posadę co najmniej do lutego 2021 roku. Jednak zgodnie z ostatnimi decyzjami przymusowe urlopy będą kontynuowane.

Furlough to tymczasowe zwolnienie pracowników z obowiązku świadczenia pracy, będące także rodzajem przymusowego urlopu. Określenie to nie było wcześniej stosowane w brytyjskim prawie pracy i zostało wprowadzone w odpowiedzi na sytuację spowodowaną pandemią COVID-19. Dzięki rządowej pomocy i dopłatom do wynagrodzeń osób przebywających na furlough pracodawcy mają możliwość utrzymania miejsc pracy i nie muszą redukować etatów. Nawet pomimo przestoju spowodowanego pandemią.

W lipcu, kiedy pierwsza fala pandemii zdawała się hamować brytyjski Minister Finansów Rishi Sunak ogłosił wprowadzenie nowego planu zatrudnienia na 2020 rok. Jednym z jego elementów był bonus Job Retention – jednorazowa premia dla przedsiębiorców, którzy przywrócą personel z furlough.

Bonus Job Retention – motywacja do powrotu do pracy

Bonus Job Retention to jeden z elementów brytyjskiego programu pomocowego dla przedsiębiorców. Aby zmotywować pracodawców do powrotu do normalnego trybu funkcjonowania, rząd zaproponował wypłatę jednorazowego świadczenia w wysokości 1000 funtów za każdego pracownika, przywróconego do pracy. Wypłaty środków w ramach Bonus Job Retention miały rozpocząć się w lutym 2021 roku. Wszystko wskazuje jednak na to, że tak się nie stanie.

Nowe zasady Coronavirus Job Retention Scheme

5 listopada Rishi Sunak poinformował, że rząd przedłuża program Coronavirus Job Retention Scheme do końca marca 2020 r. Swoją decyzję uzasadnił słowami: Oczywiste jest, że skutki ekonomiczne dla przedsiębiorstw będą trwały zdecydowanie dłużej niż jakiekolwiek ograniczenia. Właśnie dlatego też zdecydowaliśmy się kontynuować nasze wsparcie (It’s clear the economic effects are much longer lasting for businesses than the duration of any restrictions, which is why we have decided to go further with our support).

Zobacz także: Wielka Brytania: osoby Self Employed składające Self Assessment będą mogły uregulować należności podatkowe w ratach. Korzystna zmiana weszła w życie

Pracodawca ani jego pracownicy, aby skorzystać z przedłużonego programu i otrzymywać wsparcie za okresy od 1 listopada, nie musieli być objęci programem wcześniej. Wprowadzono za to terminy ostateczne o ubieganie się o wsparcie za kolejne okresy i jest to 14 dni kalendarzowych od zamknięcia miesiąca.

Od grudnia HMRC zamierza publikować dane pracodawców korzystających z programu, umożliwiając pracownikom sprawdzenie czy pracodawca pobiera na nich wsparcie.

Jakie konsekwencje będą miały te decyzje?

Zgodnie z ostatnimi decyzjami rząd nie wypłaci bonusów Job Retention w lutym. Rząd przedłuża trwanie samego programu. Job Retention Scheme, który nie zakończył się – jak planowano – w październiku, ale trwa nadal. Planowane jest ogłoszenie nowej formy dodatku za utrzymanie miejsc pracy po zakończeniu programu, ale szczegóły zostaną ogłoszone w późniejszym czasie.

W ramach furlough państwo wciąż będzie pokrywać 80% wynagrodzeń pracowników za nieprzepracowane godziny (maksymalnie do 2 500 funtów przy założeniu, że limit dofinansowania jest proporcjonalny do liczby nieprzepracowanych godzin). Do obowiązków pracodawcy będzie należeć jedynie odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne i składek emerytalnych pracodawcy W przypadku przeciętnego wynagrodzenia, stanowi to zaledwie 5% całkowitych kosztów zatrudnienia.

Kto może wnioskować o rządowe wsparcie?

Z rządowego wsparcia dostępnego w ramach przedłużonego Coronavirus Job Retention Scheme mogą korzystać małe, średnie i duże firmy, które zatrudniają pracowników i mają brytyjskie konto bankowe. Pracodawcy mogą wnioskować o wsparcie w ramach CJRS, nawet jeśli nigdy wcześniej z niego nie korzystali. Ich firmy mogą być otwarte lub zamknięte.

Zobacz także: Job Support Scheme: wsparcie dla brytyjskich firm w ramach furlough zostało przedłużone – jakie zmiany od 1 października?

Pracownicy, których chcesz objąć programem CRJS powinni:

  • posiadać numer NIN;
  • być na liście płac (payroll) przed lub od dnia 23 września 2020 roku;
  • przepracowywać nie mniej niż 33% standardowego czasu pracy przez pierwsze trzy miesiące trwania dofinansowania.

Job Retention SchemeKoronawirus

Paweł Zagajski

Customer Success Specialist, Admiral Tax. Specjalista z doświadczeniem księgowym spółek irlandzkich oraz brytyjskich. Doradza także w zakresie rozwiązań dla rynku kryptowalut, handlu w internecie oraz przenoszenia usług za granicę.

Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: [email protected]


Powiązane artykuły


Rozliczanie dochodów
Firma w Wielkiej Brytanii (UK)
Przedłużenie Coronavirus Job Retention Scheme: najnowsze informacje (grudzień 2020 roku)
23 grudnia, 2020
Big Ben
Firma w Wielkiej Brytanii (UK)
Job Retention Scheme: we wrześniu zmniejsza się wsparcie dla pracodawców w ramach furlough
7 września, 2020
Widok z biura
Firma w Wielkiej Brytanii (UK)
Job Support Scheme: wsparcie dla brytyjskich firm w ramach furlough zostało przedłużone – jakie zmiany od 1 października?
2 października, 2020
HMRC telefon
Tax Return Self-Assessment w UK– kto i do kiedy musi złożyć zeznanie podatkowe?
Poprzedni artykuł
Podwójne opodatkowanie
Zatrudnianie obywateli UE w Wielkiej Brytanii i uzyskanie numeru NIN po Brexicie
Następny

AT logo White

Jesteśmy największą kancelarią księgową w Polsce specjalizująca się w przenoszeniu polskich firm do Anglii. Nasze korzenie na rynku brytyjskim sięgają lat 90-tych.

Oprócz działalności księgowej zajmujemy się międzynarodowym planowanie podatkowym, zakładaniem bezpiecznych kont poza granicami Polski oraz sprzedażą gotowych spółek na terenie całego świata.

Twitter Linkedin Facebook Youtube

Firma w Anglii

Księgowość spółki limited

Rozliczenia Self-Employed

Rozliczenia CIS

Rozliczenie kadr (Payroll)

Sprawozdanie z Board Meeting

Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza

Sprzedaż spółek

Cennik | Firma w Anglii

Firma w Irlandii

Księgowość spółki limited

Rozliczenie kadr (Payroll)

Odwołanie audytu

Sprzedaż spółek

Cennik | Firma w Irlandii

Firma w Szkocji

Księgowość spółki limited

Rozliczenia Self-Employed

Rozliczenia CIS

Rozliczenie kadr (Payroll)

Sprawozdanie z Board Meeting

Rachunek IBAN

Sprzedaż spółek

Cennik | Firma w Szkocji

Spółki na Cyprze, w USA, w Czechach i innych krajach:

Admiral Private

Siedziba Anglia

160 Kemp House City Road
London, EC1V 2NX

+44 20 3769 3208
[email protected]

Siedziba Irlandia

45 Dawson Street
Dublin 2, D02VP62

+353 21 202 8063
[email protected]

Siedziba Polska

Wadowicka 8A,
30-415 Kraków

+48 12 44 66 333
[email protected]

Jesteśmy autoryzowani przez brytyjskie urzędy, DANE NASZYCH KLIENTóW SĄ w 100% BEZPIECZNE

Euro Pacifik Bank

AT UK Consulting Limited company registered in England with registration number 10758769 and registered address 160 Kemp House City Road, London, United Kingdom, EC1V 2NX.

O nas
About us
Artykuły
Kontakt
Kariera
Program partnerski
FAQ
Reklamacje
Polityka Prywatności - RODO
Regulamin
Copyright 2022 by AT UK Consulting Limited All Right Reserved.