• Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • O nas
  • Kontakt
Admiral Tax logo
Zadzwoń teraz
Napisz
Twitter Linkedin Facebook Youtube

  • Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • O nas
  • Kontakt
AT logo
  • Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • O nas
  • Kontakt

Zadzwoń do Nas:
+48 778 881 011
Spółka LTD w Anglii

Aplikacje o dofinansowanie dla pracowników furlough FAQs: najczęściej zadawane pytania [13.04.2021 r.]

By Paweł Zagajski  Published On 19 maja, 2020

Ostatnia aktualizacja 14 kwietnia, 2021 o 11:50 am.

0
(0)

Oto najczęściej zadawane pytania dotyczące programu wsparcia dla pracowników ze statusem furlough, którzy w ramach Job Retention Scheme otrzymują dofinansowanie. AKTUALIZACJA: 13.04.2021 r.


PRZECZYTAJ: Wielka Brytania: duże zmiany w zasadach furlough (Job Retention Scheme)

FAQs:

Jak przenieść pracownika na postojowe (nadać status furlough)?

Należy pisemnie powiadomić pracownika, że zostaje przeniesiony na postojowe (furlough). W piśmie musi być podany okres postojowego.

Jak prawidłowo obliczyć 80% z kwoty wynagrodzenia?

Kwotę wylicza się używając systemu HMRC na podstawie zgłaszanych wynagrodzeń. Jeśli wynagrodzenie pracownika jest stałe i otrzymuje on jednakową kwotę co miesiąc, to dla obliczenia 80% przyjmujemy wynagrodzenie w wysokości na dzień 19 marca 2020 r. Jeśli wynagrodzenie jest zmienne to pod uwagę brane jest wynagrodzenie z tego samego miesiąca w roku poprzednim lub średnią z ostatniego w zależności od tego, która kwota jest wyższa.

Czy przechodząc w status furlough jako jedyny dyrektor spółki limited mogę pracować w tym czasie?

Dyrektor nie może aktywnie prowadzić sprzedaży na rzecz firmy i wykonywać usług, jeśli posiada status furlough. Może on natomiast wykonywać swoje obowiązki dyrektorskie sprecyzowanie w Companies Act 2006, tj. między innymi dbać o wywiązywanie się ze składania rozliczeń spółki.

Czy pracownicy będący w statusie furlough mogą pracować?

Nie, pracownicy nie mogą wykonywać żadnych czynności na rzecz firmy.

Czy jak zatrudnię pracownika w kwietniu 2021 r. to czy mogę go przenieść go na postojowe?

Nie, do postojowego uprawnieni są jedynie pracownicy zatrudnieni w dniu 2 marca 2021 r.

Na jaki okres i od kiedy jest przyznawana refundacja w ramach Job Retention Scheme? [AKTUALIZACJA]

Zwrotem objęte są wynagrodzenia w okresie od 1 marca przez okres 4 kolejnych miesięcy. Rząd brytyjski zastrzega, że może ów okres wydłużyć zależnie od rozwoju sytuacji. 

[AKTUALIZACJA 13.04.2021 r.]: Od 1 maja program rządowy Job Retention Scheme zostanie przedłużony do września 2021 r. włącznie. Aplikować mogą firmy zarejestrowane do systemu dla pracodawców co najmniej od 2 marca 2021 roku.

Czy można złożyć od razu wniosek na cały okres 4 miesięcy postojowego?

Maksymalny okres przyszły, na który można wnioskować o zwrot 80% wynagrodzenia to 14 dni od daty składania aplikacji. Oznacza to konieczność składania kilku aplikacji w ciągu 4 miesięcy, z zachowaniem odstępów czasowych.

Czy pracownik, na którego wnioskujemy o postojowe musi mieć NIN?

Tak, każdy pracownik, na którego chcemy otrzymać postojowe musi mieć NIN.

Czy pracownik musi mieć adres w Wielkiej Brytanii?

Nie.

Jakie dokumenty trzeba dołączyć do wniosku?

Nie trzeba dołączać żadnych dokumentów

Czy trzeba mieć konto bankowe w Wielkiej Brytanii?

Tak, konto musi być w formacie brytyjskim. Konto Revolut w formacie brytyjskim jest akceptowane.

Czy poza numerem NIN i kontem w banku potrzebne są jeszcze jakieś dane do uzyskania refundacji? 

Dyrektor aplikujący w imieniu firmy o wsparcie musi posiadać aktywny brytyjski numer telefonu w UK. Numer można uzyskać online.

Czy spółka może wnioskować o refundację postojowego na polskie konto bankowe?

Nie, spółka musi wskazać konto brytyjskie.

Czy nowa spółka może się starać o postojowe?

Jeśli spółka była zarejestrowana do payroll i zatrudniała pracowników na dzień 2 marca 2021 roku, a zatrudnieni pracownicy posiadają NIN, to taka spółka może się ubiegać o wsparcie.

Czy wypłaty w okresie postojowego dofinansowanego z programu powinny być na „0” czy  wypłacane normalnie? 

Wynagrodzenia powinny być normalnie wypłacane na konta pracowników, najpóźniej niezwłocznie po otrzymaniu dofinansowania.

Jak długo będę czekał na zwrot?

Zgodnie z oficjalną informacją zwrot powinien wpłynąć na konto do 6 dni roboczych po złożeniu aplikacji. Czas ten coraz bardziej się wydłuża ze względu na rosnącą liczbę składanych wniosków.

Mam konto Revolut. Czy mogę otrzymać refundację na to konto?

Tak, konto Revolut w formacie bankowości brytyjskiej jest akceptowane.

Czy spółka musi posiadać konto brytyjskie, aby otrzymać dofinansowanie?

Dofinansowanie z tytułu Job Retention Scheme wypłacane jest przez HMRC na konto brytyjskie. Może być to zarówno firmowe konto spółki, jak i prywatne konto osoby fizycznej (na przykład Dyrektora spółki). Musi być jednak to konto brytyjskie.

Na co można przeznaczyć pieniądze z Job Retention Scheme?

Jeśli firma nie wypłaciła wcześniej wynagrodzeń pracownikom, którzy byli przeniesieni na postojowe (furlough), pieniądze otrzymane z HMRC należy wypłacić pracownikom. Jeśli spółka wypłaciła wynagrodzenia wcześniej, może je przeznaczyć na inne koszty firmy.

Jak szybko realizowana jest usługa/składany jest wniosek? [NOWE]

Wniosek składany jest w terminie do 7 dni od zaksięgowania opłaconej faktury VAT.

——-

Jeśli Państwa pytania nie ma wśród najczęściej zadawanych, zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego z doradcami Admiral Tax: +48 12 44 66 333 , e-mail: [email protected]

WAŻNA INFORMACJA:

W związku z trudną sytuacją zdecydowaliśmy się pomóc naszym klientom z uzyskiwaniu rządowego wsparcia finansowego dla spółek limited  i pierwszą aplikację dla jednego pracownika składamy w imieniu naszych klientów BEZ POBIERANIA OPŁAT.

Wsparciem obejmujemy zarówno obecnych oraz nowych klientów.

Jak bardzo przydatny był ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Ponieważ ten artykuł okazał się przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych!

Udostępnij:

Flexible furlough

Paweł Zagajski

Customer Success Specialist, Admiral Tax. Specjalista z doświadczeniem księgowym spółek irlandzkich oraz brytyjskich. Doradza także w zakresie rozwiązań dla rynku kryptowalut, handlu w internecie oraz przenoszenia usług za granicę.

Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: [email protected]


Napisz do nas

    Related Articles


    Kontrola Fiskus
    Spółka LTD w Anglii
    Flexible furlough: zmiany zasad postojowego dla brytyjskich firm od 1 lipca
    29 czerwca, 2020
    Kontrola Fiskus
    Spółka LTD w Anglii
    Furlough: dopłaty do pracowników dla firm w UK – aktualne informacje [13.04.2021 r.]
    21 kwietnia, 2020
    Autobusy UK
    Agnieszka Moryc dla Polish Express: "Rząd słucha przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii"
    Previous Article
    Widok na Big Ben
    Wielka Brytania: duże zmiany w zasadach furlough (Job Retention Scheme)
    Next Article

    O nas
    About us
    Artykuły
    Kontakt
    Kariera
    Program partnerski
    FAQ
    Reklamacje
    Polityka Prywatności - RODO
    Regulamin
    AT logo White

    Pomagamy firmom wejść na rynek brytyjski i irlandzki. Rejestrujemy spółki ltd, kontaktujemy się z urzędami, składamy raporty. Oferujemy także księgowość i kadry. Działamy na rynku brytyjskim od prawie 20 lat.

    Twitter Linkedin Facebook Youtube

    Firma w Anglii

    Księgowość spółki limited

    Rozliczenia Self-Employed

    Kadry (Payroll)

    VAT Wielka Brytania

    Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza

    Sprzedaż spółek ltd

    Inne usługi

    Podatek od kryptowalut

    Prognoza Emerytury z UK

    Rozliczenia CIS

    Deklaracje VAT w UK

    Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD


    Jesteśmy autoryzowani przez brytyjskie urzędy, DANE NASZYCH KLIENTÓW SĄ w 100% BEZPIECZNE

    Admiral Tax is a brand within a group of esteemed accounting companies, including ZD Consulting Ltd, LMS Consulting Ltd, and Sepera College. Copyright 2025 by ZD Consulting Limited. All Rights Reserved.