• Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
Admiral Tax logo
Zadzwoń (UK)
Zadzwoń (PL)
Napisz
Twitter Linkedin Facebook Youtube

  • Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
AT logo
  • Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt

Zadzwoń do Nas:
+48 778 881 011
Spółka LTD w Anglii

Kilka rad dla zakładających biznes w UK

By Agnieszka Moryc  Published On 27 września, 2016

Ostatnia aktualizacja 9 czerwca, 2022 o 08:33 am.

5
(1)

Zjednoczone Królestwo to, bez wątpienia, jedna z najlepszych w świecie lokalizacji dla prowadzenia własnej firmy. Słynie ona między innymi z łatwości zakładania przedsiębiorstwa, przyjaznych urzędów oraz niskich podatków i składek ubezpieczeniowych. Niemniej, nawet w tak przyjaznej jurysdykcji obowiązują pewne przepisy i zasady, z którymi warto się zapoznać. Dzięki temu nie popełnimy, z pozoru błahych, błędów, które mogłyby w przyszłości zaowocować niespodziewanymi, przykrymi konsekwencjami. Oto kilka kwestii, które należy wziąć pod uwagę planując rozpoczęcie działalności w Wielkiej Brytanii.

Firma w Wielkiej Brytanii – rady dla zakładających biznes

  1. Upewnij się, że przeniesienie/założenie firmy w UK ma inne uzasadnienie ekonomiczne, niż tylko i wyłącznie chęć zapłaty niższych podatków. Jest to szczególnie istotne w świetle obowiązującej od lipca 2016 roku klauzuli o przeciwdziałaniu unikania opodatkowania. W myśl jej przepisów, jeżeli rodzimy organ kontroli skarbowej stwierdzi, że przeniesienie biznesu za granicę dokonane zostało tylko w celu redukcji obowiązku podatkowego, ma prawo wymusić na firmie uiszczenie podatku w takiej wysokości, jaką osiągnąłby bez podjęcia tegoż kroku. Może więc okazać się, że „przeprowadzka” biznesu za granicę, po pierwsze nie opłaciła się, a po drugie, niepotrzebnie zwróciła na siebie uwagę Urzędu Skarbowego.
  2. Wybierz odpowiednią formę dla swojej działalności. Prawo Wielkiej Brytanii umożliwia tworzenie różnego typu struktur. Decydując się na którąkolwiek z nich, należy brać pod uwagę czynniki takie, jak zakres i rodzaj świadczonych usług, ilość partnerów w ramach firmy, potencjalna liczba osób zatrudnionych, spodziewane zarobki, stopień odpowiedzialności za zobowiązania spółki czy poziom ryzyka związany z ewentualnym niepowodzeniem. Przykładowo, dla jednej lub kilku osób (grupa przyjaciół, rodzina) świadczących nieskomplikowane usługi obarczone niskim prawdopodobieństwem upadłości, dobre będzie samozatrudnienie (self – employed), spółka zwykła partnerska (partnership) lub unlimited company. Jeśli chcemy wypłynąć na „szerokie wody” biznesu, gdzie ryzyko zatonięcia jest wyższe, lepszy będzie wybór jednego z kilku rodzajów spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, jak LLP – (Limited Liability Partnership) – spółka partnerska z ograniczoną odpowiedzialnością czy LTD (Limited) – prywatna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
  3. Zapoznaj się z najważniejszymi urzędami zajmującymi się rejestracją i kontrolą działalności gospodarczej, poborem podatków, czy składek ubezpieczeniowych. Zbadaj zakres ich kompetencji oraz znajdź najwygodniejszy sposób kontaktu. Należy też wiedzieć, jakie dokumenty będą niezbędne do rejestracji, a także późniejszego funkcjonowania spółki. Nie sposób prowadzić firmę na terenie Wielkiej Brytanii nie wiedząc, czym są Companies House, Inland Revenue, Articles of Association, Certificate of Incorporation lub Memorandum of Association.
  4. Dowiedz się, jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem księgowości firmy oraz które dokumenty, kiedy i gdzie należy złożyć. Warto również sprawdzić, możliwe konsekwencje niedopełnienia rzeczonych obowiązków. Niekiedy nie kończy się bowiem na upomnieniu lub karze finansowej, ale nawet na likwidacji firmy i odpowiedzialności karnej. W tym przypadku kluczowymi pojęciami będą Annual account, Annual return oraz Tax return.
  5. Jeżeli planujesz zatrudnianie jednej lub więcej osób, zasięgnij informacji, jakie są najważniejsze obowiązki pracodawcy wobec pracownika oraz jak je dokumentować. Nie ulega wątpliwości, że jednym z najistotniejszych jest terminowe i pełne wypłacanie wynagrodzenia. Dlatego trzeba koniecznie wiedzieć czym jest payslip, payroll czy też co oznacza skrót PAYE.
  6. Chociaż wydaje się to trudne, dobrze jest spróbować przewidzieć, wysokość zysków, które w kolejnych latach będzie przynosić firma. Paradoksalnie, po przekroczeniu pewnego poziomu dochodu, korzystniej będzie prowadzić spółkę w Polsce, a to ze względu na brytyjski najwyższy próg podatkowy (większy niż w naszym kraju).
  7. Wybierz odpowiednią lokalizację dla konkretnego rodzaju biznesu. Przykładowo, otwarcie sklepu z polskimi wędlinami, (z których większość wytwarzana jest z wieprzowiny) w dzielnicy zamieszkałej przeważnie przez Muzułmanów, będzie krokiem co najmniej kontrowersyjnym. Podobnie, założenie kawiarni przy ulicy, na której kilka podobnych już funkcjonuje, również nie daje gwarancji sukcesu.

Rejestracja firmy w Wielkiej Brytanii – podsumowanie

Bez względu na rodzaj i formę działalności, które planujemy wdrożyć, należy pamiętać o jeszcze jednej ważnej rzeczy: w razie jakichkolwiek wątpliwości warto skorzystać z usług profesjonalnych, doświadczonych firm doradczych.

Zobacz także: Jak będzie wyglądać prowadzenie firmy w Anglii po Brexicie?

Pomogą one zarówno w założeniu, jak i prowadzeniu przedsiębiorstwa na Wyspach Brytyjskich. Taki krok odciąży w znacznych stopniu właścicieli spółek, pozwalając im lepiej koncentrować się na pracy, minimalizując jednocześnie ryzyko konsekwencji wynikających z pomyłek popełnionych podczas dokonywania czynności formalnych.

W przypadku chęci rozszerzenia wiedzy z tego artykułu, przypominamy, że komplet szczegółowych informacji na temat prowadzenia firmy w Wielkiej Brytanii można znaleźć w Poradniku Emigranta opracowanym przez Polish Express, pod patronatem Admiral Tax.

Jak bardzo przydatny był ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Ponieważ ten artykuł okazał się przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych!

Udostępnij:

Self-employed

Agnieszka Moryc

Dyrektor Zarządzająca, Admiral Tax. Ekspert w zakresie legalnej optymalizacji podatkowej, księgowości i rozwiązań typu offshore dla polskich przedsiębiorców. Jako znawca i praktyk biznesu dzieli się wiedzą także na łamach mediów zewnętrznych, m.in. Puls Biznesu, InnPoland, Infor, MamBiznes.News, Gazeta MŚP, Polish Express.

Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: agmo@admiraltax.pl


Napisz do nas

    Related Articles


    Powitanie w pracy
    Podatki dla osób fizycznych w UK
    Rozliczenia self-employed: jakie koszty transportu można wliczyć?
    22 września, 2022
    Podatki dla osób fizycznych w UK
    HMRC zmienił datę reformy Making Tax Digital (MTD) dla self-employed i landlordów. Kiedy wejdzie MTD?
    23 stycznia, 2023
    Group of People
    Spółka LTD w Anglii
    Czym jest rozliczenie CIS i co musisz o nim wiedzieć
    15 stycznia, 2018
    Praca w firmie
    Nowelizacja kodeksu cywilnego - nowe możliwości komorników
    Previous Article
    Polskie pieniądze
    Reforma prawa podatkowego. Czy Polska stanie się atrakcyjniejsza od Wielkiej Brytanii?
    Next Article

    O nas
    About us
    Artykuły
    Kontakt
    Kariera
    Program partnerski
    FAQ
    Reklamacje
    Polityka Prywatności - RODO
    Regulamin
    AT logo White

    Pomagamy firmom wejść na rynek brytyjski i irlandzki. Rejestrujemy spółki ltd, kontaktujemy się z urzędami, składamy raporty. Oferujemy także księgowość i kadry. Działamy na rynku brytyjskim od prawie 20 lat.

    Twitter Linkedin Facebook Youtube

    Firma w Anglii

    Księgowość spółki limited

    Rozliczenia Self-Employed

    Kadry (Payroll)

    VAT Wielka Brytania

    Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza

    Sprzedaż spółek ltd

    Inne usługi

    Podatek od kryptowalut

    Prognoza Emerytury z UK

    Rozliczenia CIS

    Deklaracje VAT w UK

    Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD


    Jesteśmy autoryzowani przez brytyjskie urzędy, DANE NASZYCH KLIENTÓW SĄ w 100% BEZPIECZNE

    Admiral Tax is a brand within a group of esteemed accounting companies, including ZD Consulting Ltd, LMS Consulting Ltd, and Sepera College. Copyright 2025 by ZD Consulting Limited. All Rights Reserved.