Blog o optymalizacji podatkowej i finansach

Capium – tutorial dla klientów Admiral Tax

Capium - tutorial dla klientów Admiral Tax

Firma w UK i IrlandiiVario

Program księgowy Capium ułatwia klientom prowadzącym spółkę w Wielkiej Brytanii prowadzenie księgowości spółki. Główne funkcjonalności Capium pozwalają na tworzenie faktur, kontrolowanie sprzedaży oraz wydatków, tworzenie raportów. Capium to rozwiązanie stworzone w tzw. technologii chmury obliczeniowej, przez co klienci mogą korzystać z usług Capium w każdym miejscu z dostępem do Internetu.

Główny dashboard pokazuje zestawienie transakcji sprzedażowych oraz zakupowych. Menu po lewej stronie pozwala zarządzać głównymi funkcjonalnościami Capium.

Program Capium menu główne

 

Capium- film wprowadzający

 Dodawanie nowego kontrahenta w Capium

Aby dodać nowego kontrahenta w programie Capium możemy wybrać Customer + w głównym menu Capium lub z menu po lewej stronie przejść do zakładki Contacts, Customers.

Program księgowy Capium dodanie klienta

Uzupełniamy wymagane dane (rodzaj kontaktu (klient, dostawca), nazwa firmy, kraj, oraz dodatkowe informacje jak dane adresowe, adres email, czy numer konta bankowego.

Po wprowadzeniu wszystkich danych i wybraniu ‘Save’ nowy klient zostanie zapisany i będzie dostępny w naszej bazie.

Capium pozwala w łatwy sposób zarządzać listą klientów, dzięki czemu mamy łatwy podgląd na listę niezapłaconych faktur, ostatnie faktury sprzedażowe itd.

Jak wystawić fakturę w Capium?

Tworzenie faktur dzięki Capium jest łatwe i intuicyjne. Z menu po lewej stronie wybieramy zakładkę Sales, następnie Invoices i przechodzimy do widoku faktur. Chcąc dodać nową fakturę wybieramy ‘New invoice’ i uzupełniamy dane kontrahenta.

Program księgowy Capium faktura
Jeśli nasz kontrahent posiada numer NIP – podajemy go w polu Reference.Po wprowadzeniu wszystkich danych zapisujemy fakturę – jest już dostępna w systemie Capium.

Program księgowy Capium nowa faktura

 

Dodanie konta bankowego w Capium

Aby dodać konto bankowe w Capium z menu po lewej stronie wybieramy Bank i klikamy + Bank Account.

Program księgowy Capium konto bankowe

Wypełniamy wszystkie dane (nazwa banku, rodzaj konta, waluta, numer konta)

Program księgowy Capium konto bankowe

Dodawanie faktur kosztowych

Tworzenie faktur kosztowych jest bardzo proste. Z menu po lewej stronie wybieramy zakładkę Purchase, Dashboard, gdzie przechodzimy do podsumowania zgromadzonych faktur kosztowych.
Program księgowy Capium faktury zakupowe
Program księgowy Capium faktury zakupowe

Chcąc dodać nową fakturę kosztową wybieramy ‘+ Purchase’ i uzupełniamy dane dostawcy. Jeśli nasz kontrahent posiada numer NIP – podajemy go w polu Reference. Możemy dołączyć potwierdzenie zakupu (np. Rachunek lub fakturę), dzięki czemu firma księgowa będzie miała wszelkie niezbędne informacje w jednym miejscu.

Po wprowadzeniu wszystkich danych zapisujemy fakturę – jest już dostępna w systemie Capium.

Dodanie walut

W celu dodania dodatkowych walut (Capium domyślnie wyświetla funty) należy z menu po lewej stronie wybrać zakładkę Settings, następnie General Settings, Currency. Aby dodać nową walutę należy kliknąć + Currency. Capium daje możliwość aktualizacji kursu przeliczeniowego walut na podstawie kursów publikowanych przez HMRC na dany miesiąc rozliczeniowy. Aby uaktualnić kurs wymiany, należy kliknąć Latest Rate.

Program księgowy Capium waluta

Zmiana wyglądu faktury

Aby zmienić wygląd faktury należy z menu po lewej stronie wybrać zakładkę Settings, następnie General Settings, Invoice Templates.

Dzięki tej funkcjonalności klient może modyfikować wygląd faktury, dodając np. logo swojej firmy.

Program księgowy Capium faktury

W przypadku dodatkowych pytań – zachęcamy do kontaktu z Działem Księgowym Admiral Tax za pośrednictwem e-mail:
[email protected]
Capium – tutorial dla klientów Admiral Tax
5 (99.05%) 21 oceniającys
Facebooktwittergoogle_pluslinkedin
Masz pytania lub spostrzeżenia?
NASI EKSPERCI Z PRZYJEMNOŚCIĄ
PODZIELĄ SIĘ WIEDZĄ.

Komentarz FB

Masz pytania?

Chcesz założyć biznes za granicą?

Najnowsze wpisy

  • Podatek od kryptowalut 2019
    Podatek od kryptowalut 2019
    Od 1 stycznia 2019 r. w polskim ustawodawstwie podatkowym zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące podatku dochodowego od obrotu wirtualnymi walutami dla osób fizycznych. W artykule przeanalizujemy zasady rozliczania podatku od kryptowalut w 2019 r. oraz możliwe sposoby obniżenia wysokości opodatkowania obrotu kryptowalutami.

    Jak rozliczyć podatek od kryptowalut – podatek dochodowy od osób fizycznych 2019 (PIT)

    Rok 2018 w kontekście opodatkowania kryptowalut można podsumować jako jeden wielki legislacyjny chaos. Dynamiczny rozwój rynku kryptowalut niestety nie szedł w parze z transparentnością przepisów polskiego prawa podatkowego. Brak jasnych przepisów regulujących obrót wirtualnymi walutami, sprzeczne interpretacje Ministerstwa Finansów dotyczące momentu powstania obowiązku podatkowego wywołały u polskich podatników co najmniej mocny ból głowy. W wyniku niejasnych przepisów wiele projektów związanych z wirtualnymi walutami zakończyło działalność lub przeniosło siedzibę za granicę do państw stwarzających przyjazne warunki do rozwoju tego biznesu - do Wielkiej Brytanii czy na Maltę (m.in. polska giełda kryptowalut Bitbay). Od 1 stycznia 2019 r. przychody z tytułu obrotu walutami wirtualnymi (kryptowalutami) klasyfikowane są jako przychody z zysków kapitałowych. Stawka podatku wynosi 19-proc. i obejmuje sprzedaż walut wirtualnych na giełdzie, w kantorze czy na wolnym rynku. Projekt uwzględnia przychody z zamiany wirtualnej waluty na środek płatniczy (FIAT), analogicznie traktowane będą transakcje zapłaty wirtualnymi walutami za towary, usługi oraz prawa majątkowe. Przychód z kapitałów pieniężnych w takich sytuacjach ma odpowiadać cenie zakupy towaru/usługi. Ministerstwo Finansów wycofało się z opodatkowania wymiany jednej kryptowaluty na inną, dodatkowo do 30 czerwca 2019 r. wstrzymany jest pobór podatku PCC od każdej transakcji uwzględniającej kryptowaluty. Należy również pamiętać że w przypadku zysku który przekroczy w danym roku milion złotych zostanie nam naliczona dodatkowa stawka podatku tzw. podatek solidarnościowy. Wszystkie zyski powyżej miliona złotych będą objęte stawką 23-proc. podatku.

    Obniż podatek od kryptowalut

    Kancelaria Admiral Tax od dłuższego czasu prowadzi działania doradcze mające na celu optymalizację zobowiązań podatkowych z tytułu obrotu kryptowalutami. Doradcy Admiral Tax brali ponadto czynny udział w procesie przenoszenia wiodących polskich giełd kryptowalut za granicę. Proponowane rozwiązanie zakłada obniżenie podatku od obrotu kryptowalutami do stawki 10-proc. dla całości zgromadzonych środków na portfelach wirtualnych.   Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości obniżenia podatku od kryptowalut, to zachęcamy do skorzystania z darmowej konsultacji z ekspertami Admiral Tax.

    Od 1 stycznia 2019 r. w polskim ustawodawstwie podatkowym zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące podatku dochodowego od obrotu wirtualnymi walutami dla osób fizycznych. W artykule...

    Czytaj dalej
  • 5 najpopularniejszych artykułów Admiral Tax w 2018 roku
    5 najpopularniejszych artykułów Admiral Tax w 2018 roku
    Przełom roku to czas wielu noworocznych postanowień, ale także podsumowań. W związku z tym pragniemy zaprezentować pięć artykułów, które w 2018 roku cieszyły się największą popularnością wśród ponad 10 tysięcy przedsiębiorców, którzy każdego miesiąca odwiedzają stronę Admiral Tax.

    5. System podatkowy w Irlandii

    Z uwagi na Brexit Irlandia znacząco zyskała na popularności wśród polskich przedsiębiorców prowadzących biznes za granicą. Irlandia przyciąga przedsiębiorców łatwością prowadzenia biznesu oraz niezwykle korzystnymi stawkami podatkowymi. - zarówno dla osób fizycznych, jak i prawnych. Najniższa stawka podatku dochodowego od osób prawnych w Europie (12,5-proc. CIT) stawia Irlandię w europejskiej czołówce. Na uwagę zasługuje również wysoka kwota wolna od podatku - efektywna kwota wolna od podatku w Irlandii w 2018 roku wynosiła 16 500 euro (około 70 500 złotych). Firma w Irlandii to niezwykle popularne miejsce do rozwoju biznesu wśród startupów, sklepów e-commerce czy firm z branży marketingu online.

    4. Firma za granicą. Gdzie i dlaczego przenoszą się polskie firmy?

    Czwarte miejsce w naszym zestawieniu najpopularniejszych artykułów 2018 roku zajął przekrojowy artykuł dotykający tematyki prowadzenia firmy za granicą. Brak przyjaznych warunków do prowadzenia biznesu oraz nieprzejrzyste prawo to główne powody dla których przedsiębiorcy rezygnują z prowadzenia biznesu w Polsce i rejestrują firmę za granicą. W artykule przedstawiamy informacje na temat branż, które najczęściej przenoszą się za granicę oraz przedstawiamy najpopularniejsze kraje oraz korzyści z prowadzenia w nich firmy.

    3. Jak optymalizują podatki polscy przedsiębiorcy? Międzynarodowa optymalizacja podatkowa.

    Miejsce na najniższym stopniu podium zajął artykuł dotyczący optymalizacji podatkowej wśród polskich przedsiębiorców. Optymalizacja podatkowa przestaje być terminem zarezerwowanym jedynie dla największych światowych korporacji. Z uwagi na rosnące obciążenia podatkowe coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na optymalizację podatkową w jurysdykcjach, które oferują korzystniejsze warunki do prowadzenia biznesu oraz mniejsze obciążenia fiskalne. W artykule przeanalizowaliśmy najpopularniejsze kierunki międzynarodowej optymalizacji podatkowej - począwszy od europejskich państw, kończąc na krajach przyjaznych podatkowo (tzw. rajach podatkowych).

    2. Czym jest rezydencja podatkowa?

    Drugi z spośród najpopularniejszych artykułów 2018 roku dotyczy kwestii rezydencji podatkowej. W ostatnim roku ze względu na dodatkowe obciążenia i rosnącą biurokrację wielu polskich przedsiębiorców zdecydowało się na rejestrację firmy za granicą. Zasady ustalenia rezydencji podatkowej zarówno osób prawnych (spółek), jak i osób fizycznych (udziałowców) to jedne z najczęściej poruszanych zagadnień przez klientów Admiral Tax w rozmowach z naszymi doradcami. Profesjonalne doradztwo w kwestii ustalenia rezydencji podatkowej umożliwia przedsiębiorcy nie tylko oszczędności finansowe, ale także oddala ryzyko sporu karno-skarbowego z polskim urzędem skarbowym.

    1. Co to jest numer EORI i komu jest potrzebny?

    Zdecydowanym numerem jeden wśród artykułów opublikowanych na łamach Admiral Tax jest artykuł dotyczący numeru EORI. System EORI został wprowadzony w celu ułatwienia działalności administracji celnej, likwidując konieczność posługiwania się dokumentami papierowymi, na rzecz czynności przeprowadzanych drogą elektroniczną. Numer EORI jest wymagany dla podmiotów gospodarczych oraz osób fizycznych dokonujących importu na teren Unii Europejskiej towarów spoza obszaru Wspólnoty. Artykuł wyjaśnia także procedurę rejestracji w systemie EORI dla polskiego przedsiębiorcy.   Wszystkim czytelnikom naszego bloga serdecznie dziękujemy za okazane zaufanie i życzymy dalszego rozwoju biznesu w 2019 roku! Zespół Admiral Tax

    Przełom roku to czas wielu noworocznych postanowień, ale także podsumowań. W związku z tym pragniemy zaprezentować pięć artykułów, które w 2018 roku cieszyły się największą...

    Czytaj dalej
  • Co to jest Employer’s Liability insurance i czy każda firma ltd musi je posiadać?
    Co to jest Employer's Liability insurance i czy każda firma ltd musi je posiadać?

    Employer's Liability insurance to ubezpieczenie dla firm zatrudniających pracowników na terenie Wielkiej Brytanii. Jest ubezpieczeniem, które chroni pracodawcę w razie wypadku pracownika w pracy bądź jego choroby związanej z wykonywaną pracą. Employer's Liability insurance zapewnia odszkodowanie dla pracownika.

    Firma ltd lub każda inna zatrudniająca pracowników musi wykupić takie ubezpieczenie w trybie natychmiastowym po uzyskaniu przez firmę statusu pracodawcy, czyli od razu po zarejestrowaniu się do systemu PAYE w celu zatrudniania pracowników.

    Polisa ubezpieczeniowa Employer's Liability insurance powinna pochodzić od uprawnionego ubezpieczyciela, a jej minimalna kwota pokrycia musi wynosić 5 milionów GBP.

    Ubezpieczenie Employer’s Liability, nie jest potrzebne jeżeli firma zatrudnia tylko członków rodziny bądź osoby, które nie są rezydentami w Wielkiej Brytanii.

    Za brak ubezpieczenia, przewidziane są kary:

    - 2.500 GBP dziennie - 1.000 GBP jednorazowo, w przypadku, gdy w miejscu pracy nie ma wywieszonej informacji o ubezpieczeniu.

    Employer’s Liability nie dotyczy następujących pracowników:

    Pracownika, którego pracodawcą jest: mąż, żona, partner (związek cywilny), ojciec, matka, dziadek, babcia, syn, córka, ojczym, macocha, pasierb, pasierbica, wnuk, wnuczka, rodzeństwo bądź przyrodnie rodzeństwo.

    Pracownika, który nie posiada miejsca zamieszkania w Wielkiej Brytanii (nie jest rezydentem).

    Employer's Liability insurance to ubezpieczenie dla firm zatrudniających pracowników na terenie Wielkiej Brytanii. Jest ubezpieczeniem, które chroni pracodawcę w razie wypadku pracownika w pracy bądź...

    Czytaj dalej

STREFA WIEDZY

Zachęcamy do zapoznania się z najczęstszymi pytaniami związanymi z prowadzeniem firmy w Anglii. Zarówno Klienci naszej firmy, jak i przedsiębiorcy zastanawiający się nad przeniesieniem firmy do Anglii znajdą tutaj szereg przydatnych informacji natury księgowej, prawnej i organizacyjnej.

PRZEJDŹ DO FAQ
Newsletter
CO ZYSKUJESZ?
  • Wiedzę na temat firmy za granicą
  • Jak płacić mniejsze podatki
  • Gdzie ulokować zarobione pieniądze