• Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
Admiral Tax logo
Zadzwoń (UK)
Zadzwoń (PL)
Napisz
Twitter Linkedin Facebook Youtube

  • Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
AT logo
  • Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt

Zadzwoń do Nas:
+48 778 881 011
Spółka LTD w Anglii

Nie będzie bonusu w marcu 2021 roku. Brytyjski rząd przedłuża jednak program Coronavirus Job Retention Scheme

By Agnieszka Moryc  Published On 24 listopada, 2020

Ostatnia aktualizacja 13 czerwca, 2022 o 08:29 am.

0
(0)

Bonus Job Retention to jednorazowe świadczenie w wysokości 1000 funtów. Zgodnie z pierwotnym założeniem brytyjski rząd miał je wypłacać pracodawcom za każdego pracownika przywróconego z furlough, który utrzyma posadę co najmniej do lutego 2021 roku. Jednak zgodnie z ostatnimi decyzjami przymusowe urlopy będą kontynuowane.

Furlough to tymczasowe zwolnienie pracowników z obowiązku świadczenia pracy, będące także rodzajem przymusowego urlopu. Określenie to nie było wcześniej stosowane w brytyjskim prawie pracy i zostało wprowadzone w odpowiedzi na sytuację spowodowaną pandemią COVID-19. Dzięki rządowej pomocy i dopłatom do wynagrodzeń osób przebywających na furlough pracodawcy mają możliwość utrzymania miejsc pracy i nie muszą redukować etatów. Nawet pomimo przestoju spowodowanego pandemią.

W lipcu, kiedy pierwsza fala pandemii zdawała się hamować brytyjski Minister Finansów Rishi Sunak ogłosił wprowadzenie nowego planu zatrudnienia na 2020 rok. Jednym z jego elementów był bonus Job Retention – jednorazowa premia dla przedsiębiorców, którzy przywrócą personel z furlough.

Bonus Job Retention – motywacja do powrotu do pracy

Bonus Job Retention to jeden z elementów brytyjskiego programu pomocowego dla przedsiębiorców. Aby zmotywować pracodawców do powrotu do normalnego trybu funkcjonowania, rząd zaproponował wypłatę jednorazowego świadczenia w wysokości 1000 funtów za każdego pracownika, przywróconego do pracy. Wypłaty środków w ramach Bonus Job Retention miały rozpocząć się w lutym 2021 roku. Wszystko wskazuje jednak na to, że tak się nie stanie.

Nowe zasady Coronavirus Job Retention Scheme

5 listopada Rishi Sunak poinformował, że rząd przedłuża program Coronavirus Job Retention Scheme do końca marca 2020 r. Swoją decyzję uzasadnił słowami: Oczywiste jest, że skutki ekonomiczne dla przedsiębiorstw będą trwały zdecydowanie dłużej niż jakiekolwiek ograniczenia. Właśnie dlatego też zdecydowaliśmy się kontynuować nasze wsparcie (It’s clear the economic effects are much longer lasting for businesses than the duration of any restrictions, which is why we have decided to go further with our support).

Zobacz także: Wielka Brytania: osoby Self Employed składające Self Assessment będą mogły uregulować należności podatkowe w ratach. Korzystna zmiana weszła w życie

Pracodawca ani jego pracownicy, aby skorzystać z przedłużonego programu i otrzymywać wsparcie za okresy od 1 listopada, nie musieli być objęci programem wcześniej. Wprowadzono za to terminy ostateczne o ubieganie się o wsparcie za kolejne okresy i jest to 14 dni kalendarzowych od zamknięcia miesiąca.

Od grudnia HMRC zamierza publikować dane pracodawców korzystających z programu, umożliwiając pracownikom sprawdzenie czy pracodawca pobiera na nich wsparcie.

Jakie konsekwencje będą miały te decyzje?

Zgodnie z ostatnimi decyzjami rząd nie wypłaci bonusów Job Retention w lutym. Rząd przedłuża trwanie samego programu. Job Retention Scheme, który nie zakończył się – jak planowano – w październiku, ale trwa nadal. Planowane jest ogłoszenie nowej formy dodatku za utrzymanie miejsc pracy po zakończeniu programu, ale szczegóły zostaną ogłoszone w późniejszym czasie.

W ramach furlough państwo wciąż będzie pokrywać 80% wynagrodzeń pracowników za nieprzepracowane godziny (maksymalnie do 2 500 funtów przy założeniu, że limit dofinansowania jest proporcjonalny do liczby nieprzepracowanych godzin). Do obowiązków pracodawcy będzie należeć jedynie odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne i składek emerytalnych pracodawcy W przypadku przeciętnego wynagrodzenia, stanowi to zaledwie 5% całkowitych kosztów zatrudnienia.

Kto może wnioskować o rządowe wsparcie?

Z rządowego wsparcia dostępnego w ramach przedłużonego Coronavirus Job Retention Scheme mogą korzystać małe, średnie i duże firmy, które zatrudniają pracowników i mają brytyjskie konto bankowe. Pracodawcy mogą wnioskować o wsparcie w ramach CJRS, nawet jeśli nigdy wcześniej z niego nie korzystali. Ich firmy mogą być otwarte lub zamknięte.

Zobacz także: Job Support Scheme: wsparcie dla brytyjskich firm w ramach furlough zostało przedłużone – jakie zmiany od 1 października?

Pracownicy, których chcesz objąć programem CRJS powinni:

  • posiadać numer NIN;
  • być na liście płac (payroll) przed lub od dnia 23 września 2020 roku;
  • przepracowywać nie mniej niż 33% standardowego czasu pracy przez pierwsze trzy miesiące trwania dofinansowania.

Jak bardzo przydatny był ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Ponieważ ten artykuł okazał się przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych!

Udostępnij:

Job Retention SchemeKoronawirus

Agnieszka Moryc

Dyrektor Zarządzająca, Admiral Tax. Ekspert w zakresie legalnej optymalizacji podatkowej, księgowości i rozwiązań typu offshore dla polskich przedsiębiorców. Jako znawca i praktyk biznesu dzieli się wiedzą także na łamach mediów zewnętrznych, m.in. Puls Biznesu, InnPoland, Infor, MamBiznes.News, Gazeta MŚP, Polish Express.

Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: agmo@admiraltax.pl


Napisz do nas

    Related Articles


    Big Ben
    Spółka LTD w Anglii
    Job Retention Scheme: we wrześniu zmniejsza się wsparcie dla pracodawców w ramach furlough
    7 września, 2020
    Widok na Big Ben
    Spółka LTD w Anglii
    Wielka Brytania: duże zmiany w zasadach furlough (Job Retention Scheme)
    1 czerwca, 2020
    Optymalizacja podatkowa
    Firma w Irlandii  ·  Spółka LTD w Anglii
    W Irlandii rząd wyda miliard euro na poprawę płynności przedsiębiorców dotkniętych pandemią koronawirusa
    14 kwietnia, 2020
    HMRC telefon
    Tax Return Self-Assessment w UK– kto i do kiedy musi złożyć zeznanie podatkowe?
    Previous Article
    Podwójne opodatkowanie
    Zatrudnianie obywateli UE w Wielkiej Brytanii i uzyskanie numeru NIN po Brexicie
    Next Article

    O nas
    About us
    Artykuły
    Kontakt
    Kariera
    Program partnerski
    FAQ
    Reklamacje
    Polityka Prywatności - RODO
    Regulamin
    AT logo White

    Pomagamy firmom wejść na rynek brytyjski i irlandzki. Rejestrujemy spółki ltd, kontaktujemy się z urzędami, składamy raporty. Oferujemy także księgowość i kadry. Działamy na rynku brytyjskim od prawie 20 lat.

    Twitter Linkedin Facebook Youtube

    Firma w Anglii

    Księgowość spółki limited

    Rozliczenia Self-Employed

    Kadry (Payroll)

    VAT Wielka Brytania

    Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza

    Sprzedaż spółek ltd

    Inne usługi

    Podatek od kryptowalut

    Prognoza Emerytury z UK

    Rozliczenia CIS

    Deklaracje VAT w UK

    Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD


    Jesteśmy autoryzowani przez brytyjskie urzędy, DANE NASZYCH KLIENTÓW SĄ w 100% BEZPIECZNE

    Admiral Tax is a brand within a group of esteemed accounting companies, including ZD Consulting Ltd, LMS Consulting Ltd, and Sepera College. Copyright 2025 by ZD Consulting Limited. All Rights Reserved.