• Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
Admiral Tax logo
Zadzwoń (UK)
Zadzwoń (PL)
Napisz
Twitter Linkedin Facebook Youtube

  • Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
AT logo
  • Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt

Zadzwoń do Nas:
+48 778 881 011
Spółka LTD w Anglii

Furlough: dopłaty do pracowników dla firm w UK – aktualne informacje [13.04.2021 r.]

By Agnieszka Moryc  Published On 21 kwietnia, 2020

Ostatnia aktualizacja 13 marca, 2024 o 11:39 am.

0
(0)

Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił pakiet pomocowy dla firm, w ramach którego zwraca firmom koszty zatrudniania pracowników furlough w wysokości 80% podstawy wynagrodzenia w ramach tzw. Job Retention Scheme.

[Aktualizacja 13.04.2021 r.] W przedłużonym do września 2021 r. programie aplikować mogą firmy zarejestrowane do systemu dla pracodawców co najmniej od 2 marca 2021 roku.

—

W ramach schematu Coronavirus Job Retention Scheme HMRC będzie wypłacało 80% kosztów wynagrodzenia pracowników, którzy zostali zgłoszeni jako tzw. furlough employees (pracownicy tymczasowo urlopowani). HMRC zobowiązuje się do wypłaty do £2,500 wynagrodzenia miesięcznie.  Pomoc jest dostępna dla wszystkich pracodawców w UK, którzy zatrudniali pracowników przed 28 lutym 2020 r.

Co to znaczy furlough?

Furlough jest to status pracownika, który nie wykonuje pracy dla pracodawcy, ale otrzymuje wynagrodzenie i ma nadal umowę o pracę. Jest to tzw. postojowe.

Kto może się starać o pomoc?

[Aktualizacja 13.04.2021 r.] Aplikować mogą firmy zarejestrowane do systemu dla pracodawców co najmniej od 2 marca 2021 roku.

—

Wszystkie firmy brytyjskie są upoważnione do uzyskania pomocy. Jedyny warunek, jaki muszą spełnić to taki, że muszą zatrudniać pracowników od 28 lutego 2020 r.  lub wcześniej oraz posiadać brytyjskie konto bankowe.

Których pracowników obejmie pomoc?

[Aktualizacja 13.04.2021 r.] Przedłużony furlough obejmie pracowników zgłoszonych do payroll 2 marca 2021 r.

—

Pomoc jest przeznaczona dla pracowników na wszystkich typach umów, tj. zatrudnionych na pełen etat, na pół etatu, pracujących na kontraktach agencyjnych oraz na kontraktach elastycznych i tzw. zero-hour. Wymogiem jest, by byli oni zatrudnieni w dniu 28 lutego 2020 r..

Zobacz także: Covid-19: brytyjskie spółki LTD mają dodatkowe trzy miesiące na złożenie rozliczeń za ubiegły rok

Jaki jest warunek objęcia pomocą?

Aby pracownika objął program pomocowy państwa, musi on zostać zwolniony z konieczności świadczenia pracy przy zachowaniu umowy. Pracownik taki nie może wykonywać żadnej pracy dla firmy w tym okresie. Jeśli pracownik wykonuje jakąkolwiek pracę na rzecz pracodawcy, nie podlega pod Job Retention Scheme. Nie ma możliwości częściowego objęcia programem.

Schemat nie obejmuje prowizji, bonusów i nagród, odnosząc się tylko do wynagrodzenia podstawowego.

Czy dyrektorzy spółek limited mogą być objęci Job Retention Scheme?

[Aktualizacja 21.04.2020 r.]: Dyrektorzy firm, mogą również zostać objęci postojowym, także dyrektorzy spółek jednoosobowych. W czasie postojowego dyrektorowi wolno wykonywać jedynie obowiązki dyrektorskie wynikające z Companies Act 2006 w zakresie takim, jaki zostanie uznany za konieczny w obecnej sytuacji. W tym okresie nie powinien on aktywnie generować przychodów lub świadczyć usług w imieniu firmy. Szczególnie dotyczy to dyrektorów jednoosobowych spółek, w których oni sami świadczyli usług dla klientów firmy.

—

Dyrektorzy również mogą być objęci programem, zachowując jednocześnie prawo do wykonywania obowiązków wobec urzędów związanych z pełnioną w spółce funkcją, ale nie zachowując prawa do pracy na rzecz spółki. W sytuacji, gdy w spółce jest jeden dyrektor nie jest jednak możliwe zachowanie funkcjonowanie spółki, gdy oddeleguje się on na tymczasowy urlop (furloughed status). Oznaczałoby to, że spółka nie może wykonywać  swojej działalności, a co za tym idzie musi poinformować wszystkich dostawców i kontrahentów o zawieszeniu działalności i rzeczywiście tą działalność zawiesić.

W przypadku, gdy dyrektorów jest więcej program może objąć część zarządu (dyrektorów).

Zobacz także: Koronawirus opóźni reformę IR35 o rok. Spółki ltd zyskują czas

Którzy pracownicy nie podlegają Job Retention Scheme?

[Aktualizacja 13.04.2021 r.] Przedłużony furlough obejmie pracowników zgłoszonych do payroll 2 marca 2021 r.

—

Pracownik, który nadal wykonuje pracę dla firmy lub pracownik, który ma zredukowaną liczbę godzin lub pomniejszone wynagrodzenie nie może zostać objęty Job Retention Scheme. Również pracownicy przebywający na urlopie bezpłatnym, a także ci, którzy byli zatrudnieni po 28 lutym 2020 roku nie kwalifikują się do objęcia pomocą.

Pracownicy, którzy przebywają na urlopie chorobowym lub są w izolacji z powodu koronawirusa, mogą dołączyć do Job Retention Scheme po powrocie z chorobowego lub okresie kwarantanny.

Jak uzyskać dofinansowanie?

[Aktualizacja 13.04.2021 r.] Dla przedłużonego okresu obowiązującą datą jest 2 marca 2021 r.

—

Pracodawca musi pisemnie poinformować pracowników, których zamierza objąć Job Retention Scheme. Kolejnym krokiem jest złożenie wniosku o zwrot kosztów. Program opiera się bowiem o system refundacji. Pracodawca może otrzymać albo 80% wynagrodzenia pracownika lub £2,500 miesięcznie – w zależności która kwota jest niższa. Dodatkowo otrzyma zwrot Employer National Insurance contributions, czyli składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.

Zobacz także: Coronavirus Job Retention Scheme Krok po Kroku. Co potrzeba do złożenia wniosku.

Dla pracowników zatrudnionych na pełen etat i pół etatu wynagrodzenie powinno być obliczane jako 80% wynagrodzenia, jakie przysługiwało w dniu 28 lutego 2020 roku. Jeśli pracownik otrzymywał nieregularne wynagrodzenia, należy wziąć pod uwagę wyższą kwotę albo wynagrodzenie za ten sam miesiąc z poprzedniego roku, albo średnie miesięczne zarobki z roku podatkowego 2019/20.  Jeśli pracownik był zatrudniony krócej niż rok, pod uwagę należy wziąć średnie zarobki od kiedy pracownik rozpoczął pracę.

Jaki koszt ponosi pracodawca korzystając z COVID -19 Job Retention Scheme?

Jeśli pracownik zgodzi się na objęcie programem oznacza to automatycznie, że jego wynagrodzenie będzie równe 80% wynagrodzenia podstawowego, które otrzymywał, lecz w zamian zostanie on zwolniony z obowiązku świadczenia pracy.

Zakładając, że HMRC będzie zwracał również składki na ubezpieczenie dla pracownika nie ma bezpośrednich kosztów pracowniczych dla pracodawcy w związku ze skorzystaniem z programu.

Koszty, jakie ponosi pracodawca to koszty pośrednie, tj. obsługi kadrowej oraz koszty operacyjne związane z koniecznością kredytowania wynagrodzenia, gdyż schemat jest oparty o system refundacji poniesionych kosztów.

Co jest wymagane do złożenia wniosku o Job Retention Scheme?

Dokumenty i dane, których wymaga HMRC do złożenia wniosku:

  • ePAYE reference number
  • National Insurance Number wszystkich pracowników
  • Liczba pracowników objętych programem
  • Okres za jaki ma być złożone aplikacja
  • Kwota zwrotu
  • Dane firmy
  • Numer konta bankowego

Na jaki okres można uzyskać dofinansowanie na pracownika?

[Aktualizacja 21.04.2020 r.]: Okres wydłużono z 3 do 4 miesięcy.

[Aktualizacja 15.05.2020 r.]: Program został wydłużony do 31 października 2020 roku. Do lipca zasady pozostają niezmienne, czyli pracodawca może uzyskać i wypłacić 80% wynagrodzenia pracownikowi przenoszonemu na postojowe (furlough) z limitem wypłaty 2500 funtów, a pracownik nie może świadczyć pracy na rzecz pracodawcy. Od sierpnia planowane są zmiany mające na celu przywrócenie pracowników do pracy na pół etatu lub pełen etat oraz przeniesienie na pracodawcę części kosztów wynagrodzeń tych pracowników.

—

Minimalny okres, na jaki można objąć pracownika programem to 3 tygodnie. Obecnie maksymalny okres, jaki jest podawany to okres 3 miesięcy. Rząd jednak zastrzegł, że w przypadku negatywnego scenariusza pandemii okres też będzie mógł zostać wydłużony.

Po zakończeniu programu pracodawca zdecyduje czy zatrudni pracownika ponownie czy wręczy mu wypowiedzenie.

Jak bardzo przydatny był ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Ponieważ ten artykuł okazał się przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych!

Udostępnij:

Flexible furlough

Agnieszka Moryc

Dyrektor Zarządzająca, Admiral Tax. Ekspert w zakresie legalnej optymalizacji podatkowej, księgowości i rozwiązań typu offshore dla polskich przedsiębiorców. Jako znawca i praktyk biznesu dzieli się wiedzą także na łamach mediów zewnętrznych, m.in. Puls Biznesu, InnPoland, Infor, MamBiznes.News, Gazeta MŚP, Polish Express.

Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: agmo@admiraltax.pl


Napisz do nas

    Related Articles


    Analiza dokumentów
    Spółka LTD w Anglii
    Aplikacje o dofinansowanie dla pracowników furlough FAQs: najczęściej zadawane pytania [13.04.2021 r.]
    19 maja, 2020
    Kontrola Fiskus
    Spółka LTD w Anglii
    Flexible furlough: zmiany zasad postojowego dla brytyjskich firm od 1 lipca
    29 czerwca, 2020
    Optymalizacja podatkowa
    W Irlandii rząd wyda miliard euro na poprawę płynności przedsiębiorców dotkniętych pandemią koronawirusa
    Previous Article
    Obowiązki pracodawcy
    Jak naliczać VAT w irlandzkiej spółce LTD?
    Next Article

    O nas
    About us
    Artykuły
    Kontakt
    Kariera
    Program partnerski
    FAQ
    Reklamacje
    Polityka Prywatności - RODO
    Regulamin
    AT logo White

    Pomagamy firmom wejść na rynek brytyjski i irlandzki. Rejestrujemy spółki ltd, kontaktujemy się z urzędami, składamy raporty. Oferujemy także księgowość i kadry. Działamy na rynku brytyjskim od prawie 20 lat.

    Twitter Linkedin Facebook Youtube

    Firma w Anglii

    Księgowość spółki limited

    Rozliczenia Self-Employed

    Kadry (Payroll)

    VAT Wielka Brytania

    Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza

    Sprzedaż spółek ltd

    Inne usługi

    Podatek od kryptowalut

    Prognoza Emerytury z UK

    Rozliczenia CIS

    Deklaracje VAT w UK

    Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD


    Jesteśmy autoryzowani przez brytyjskie urzędy, DANE NASZYCH KLIENTÓW SĄ w 100% BEZPIECZNE

    Admiral Tax is a brand within a group of esteemed accounting companies, including ZD Consulting Ltd, LMS Consulting Ltd, and Sepera College. Copyright 2025 by ZD Consulting Limited. All Rights Reserved.