
Ostatnia aktualizacja 9 maja, 2023 o 11:01 am.
Etsy to międzynarodowa platforma sprzedaży. Lwią część dostępnych na niej produktów stanowi rękodzieło, produkty vintage, oryginalne przedmioty i towary potrzebne do działalności twórczej. Umożliwia sprzedaż własnych wyrobów osobom na całym świecie. Co musisz wiedzieć, zanim rozpoczniesz sprzedaż na Etsy?
W 2020 roku ponad 4,3 miliona sprzedawców sprzedawało towary za pośrednictwem Etsy. Rok wcześniej było ich „tylko” 2,7 miliona. Takie dane świadczą o ogromnym, niewykorzystanym jeszcze w pełni, potencjalne platformy. Jeśli kiedykolwiek rozważałeś sprzedaż na Etsy, to najlepszy moment, aby wreszcie to zrobić.
Etsy to rynek dla rzemieślników, artystów i kolekcjonerów. Korzystając z platformy, mogą sprzedawać i kupować rękodzieło, przedmioty vintage (mające co najmniej 20 lat), a także ręcznie robione materiały rzemieślnicze (materiały do rękodzieła). Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z Etsy, musisz się zarejestrować. Zarówno rejestracja, jak i założenie sklepu na platformie są wolne od opłat.
Etsy w regulaminie przewiduje, że sklep może założyć osoba nieposiadająca firmy, a więc każdy może założyć konto i zacząć sprzedaż. Jednak w praktyce regularna sprzedaż w większości krajów wymaga prowadzenia zarejestrowanej działalności, tak jest na przykład w Polsce. Konieczność rozliczenia podatku i zasady wykazywania przychodów z Etsy są po stronie sprzedawcy i to on musi ocenić zgodnie z przepisami swojego kraju czy musi mieć firmę czy nie, aby sprzedawać na platformie.
Dla przykładu w Polsce, jednorazowe wytworzenie rękodzieła i jego sprzedaż nie jest uznana za działalność i może być opodatkowana na zasadach ogólnych. W przypadku regularnego wytwarzania rękodzieła i sprzedaży, będzie to uznane za działalność i będzie wymagało rejestracji.
Z kolei w Wielkiej Brytanii o tym, czy taka sprzedaż będzie wymagała rejestracji działalności decyduje kwota przychodu – jeśli ze sprzedaży zarabiasz mniej niż 1000 funtów rocznie, rejestracja firmy nie jest konieczna. Wiele osób, szczególnie takich, które nie posiadają firmy, a chcą sprzedawać na Etsy, decyduje się na założenie spółki limited w Wielkiej Brytanii. Jest to opłacalna forma działalności, w której z czasem dana osoba może się zatrudnić sama.
W zależności od swoich potrzeb, możliwości i asortymentu, możesz sprzedawać w formule Standard lub Plus.
Koszt abonamentu Plus to 10 USD miesięcznie.
Zobacz także: Sprzedaż za granicę – jak zacząć sprzedaż online w Europie na przykładzie Niemiec i Wielkiej Brytanii?
– 15% kwoty zamówienia, jeśli w ciągu ostatniego roku zarobiłeś mniej niż 10 000 USD’
– 12% kwoty zamówienia, jeśli w ciągu ostatniego roku zarobiłeś przynajmniej 10 000 USD.
Co ważne, wszyscy sprzedawcy są rejestrowani w Offsite Ads automatycznie. Biorąc pod uwagę wysokość zysków ze sklepu, korzystanie z reklam może być opcjonalne lub obligatoryjne.
Dzięki systemowi płatności Etsy Payments wszystkie wpłaty z transakcji sprzedaży w lokalnej walucie bezpiecznie dotrą na Twoje konto. Bez względu na to, czy kupujący zapłaci za przedmiot kartą kredytowe i debetowe, karty podarunkowe Etsy oraz płatności za pośrednictwem systemów PayPal, Google Wallet i Apple Pay.
Oto garść dodatkowych, przydatnych informacji, które pozwolą Ci lepiej zarządzać sklepem.
Największy odsetek sprzedawców na Etsy to Amerykanie. Wśród europejskich sprzedawców, pierwsze miejsce na podium zajmują Ci z Wielkiej Brytanii (30% spośród wszystkich krajów poza USA). Kolejne – Niemcy (7%) i Francuzi (6%).
Rada: jeśli planujesz sprzedawać na Etsy, rozważ założenie firmy w Wielkiej Brytanii. Biorąc pod uwagę dużą popularność platformy na brytyjskim rynku, sprzedawca z wysp przez wiele osób będzie postrzegany jako lokalny, a co za tym idzie – bardziej wiarygodny i godny zaufania.
Według szacunków prawie 90 proc. aktywnych na Etsy sprzedawców to osoby poruszające się w segmencie rękodzieła. W czerwcu 2020 roku najpopularniejszymi kategoriami były Dom i styl życia, Sztuka i kolekcje oraz Biżuteria. Roczna sprzedaż towarów brutto Etsy wyniosła 10,28 mld USD w 2020 r., w porównaniu z 314 mln USD w 2010 r.
Jak bardzo przydatny był ten artykuł?
Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 6
Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.
Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: [email protected]
Jesteśmy największą kancelarią księgową w Polsce specjalizująca się w przenoszeniu polskich firm do Anglii. Nasze korzenie na rynku brytyjskim sięgają lat 90-tych.
Oprócz działalności księgowej zajmujemy się międzynarodowym planowanie podatkowym, zakładaniem bezpiecznych kont poza granicami Polski oraz sprzedażą gotowych spółek na terenie całego świata.
160 Kemp House City Road
London, EC1V 2NX
45 Dawson Street
Dublin 2, D02VP62
Wadowicka 8A,
30-415 Kraków
AT UK Consulting Limited company registered in England with registration number 10758769 and registered address 160 Kemp House City Road, London, United Kingdom, EC1V 2NX.