• Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • O nas
  • Kontakt
Admiral Tax logo
Zadzwoń teraz
Napisz
Twitter Linkedin Facebook Youtube

  • Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • O nas
  • Kontakt
AT logo
  • Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • O nas
  • Kontakt

Zadzwoń do Nas:
+48 778 881 011
Newsy podatkowe  ·  Spółka LTD w Anglii

Sprzedaż na Etsy: co musisz wiedzieć?

By Agnieszka Moryc  Published On 22 czerwca, 2021

Ostatnia aktualizacja 9 maja, 2023 o 11:01 am.

4.5
(11)

Etsy to międzynarodowa platforma sprzedaży. Lwią część dostępnych na niej produktów stanowi rękodzieło, produkty vintage, oryginalne przedmioty i towary potrzebne do działalności twórczej. Umożliwia sprzedaż własnych wyrobów osobom na całym świecie. Co musisz wiedzieć, zanim rozpoczniesz sprzedaż na Etsy?

W 2020 roku ponad 4,3 miliona sprzedawców sprzedawało towary za pośrednictwem Etsy. Rok wcześniej było ich „tylko” 2,7 miliona. Takie dane świadczą o ogromnym, niewykorzystanym jeszcze w pełni, potencjalne platformy. Jeśli kiedykolwiek rozważałeś sprzedaż na Etsy, to najlepszy moment, aby wreszcie to zrobić.

Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz?

Etsy to rynek dla rzemieślników, artystów i kolekcjonerów. Korzystając z platformy, mogą sprzedawać i kupować rękodzieło, przedmioty vintage (mające co najmniej 20 lat), a także ręcznie robione materiały rzemieślnicze (materiały do rękodzieła). Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z Etsy, musisz się zarejestrować. Zarówno rejestracja, jak i założenie sklepu na platformie są wolne od opłat.

Czy potrzebuję mieć firmę, aby sprzedawać na Etsy?

Etsy w regulaminie przewiduje, że sklep może założyć osoba nieposiadająca firmy, a więc każdy może założyć konto i zacząć sprzedaż.  Jednak w praktyce regularna sprzedaż w większości krajów wymaga prowadzenia zarejestrowanej działalności, tak jest na przykład w Polsce. Konieczność rozliczenia podatku i zasady wykazywania przychodów z Etsy są po stronie sprzedawcy i to on musi ocenić zgodnie z przepisami swojego kraju czy musi mieć firmę czy nie, aby sprzedawać na platformie.

Dla przykładu w Polsce, jednorazowe wytworzenie rękodzieła i jego sprzedaż nie jest uznana za działalność i może być opodatkowana na zasadach ogólnych. W przypadku regularnego wytwarzania rękodzieła i sprzedaży, będzie to uznane za działalność i będzie wymagało rejestracji. 

Z kolei w Wielkiej Brytanii o tym, czy taka sprzedaż będzie wymagała rejestracji działalności decyduje kwota przychodu – jeśli ze sprzedaży zarabiasz mniej niż 1000 funtów rocznie, rejestracja firmy nie jest konieczna. Wiele osób, szczególnie takich, które nie posiadają firmy, a chcą sprzedawać na Etsy, decyduje się na założenie spółki limited w Wielkiej Brytanii. Jest to opłacalna forma działalności, w której z czasem dana osoba może się zatrudnić sama. 

Etsy – abonament, dodatkowe opłaty

W zależności od swoich potrzeb, możliwości i asortymentu, możesz sprzedawać w formule Standard lub Plus.

  • Etsy Standard zapewnia dostęp do bezpłatnego zestawu narzędzi i funkcji
  • Etsy Plus daje możliwość korzystania z rozszerzonego zestawu narzędzi, które pomogą rozwijać sklep i promować markę. Dzięki nim:

  • będziesz personalizował swoje oferty, promował i wyróżniał produkty poprzez nowe szablony banerów i opcje polecanych ofert;
  • będziesz informował kupujących, że Twoje produkty znów są dostępne;
  • zyskasz dostęp do rabatów na opakowania i materiały promocyjne, np. etykiety, pudełka i wizytówki;
  • zyskasz bony i oferty premiowe i bony na reklamę produktów w Etsy Ads;
  • zaoszczędzisz na własnym adresie w domenie .com lub zupełnie za darmo (na rok) dostaniesz adres w domenie .store.

Koszt abonamentu Plus to 10 USD miesięcznie.

Zobacz także: Sprzedaż za granicę – jak zacząć sprzedaż online w Europie na przykładzie Niemiec i Wielkiej Brytanii?

Dodatkowe koszty sprzedaży na Etsy

  • Opłata za aktywację oferty na Etsy wynosi 0,20 USD, obowiązkowa niezależnie od wyników sprzedaży. Oferta jest aktywna przez cztery miesiące lub do momentu wyprzedania produktu. Jeśli po 4 miesiącach wygaśnie, Etsy automatycznie ją wznowi. Taki ruch wygeneruje kolejną opłatę w wysokości 0,20 USD.
  • W momencie sprzedaży Etsy nalicza niewielka prowizja i standardowa opłata za przelew płatności. Wynoszą one odpowiednio: 5% prowizji od sprzedaży (w tym kosztów wysyłki) i 4% + opłata za przelew płatności w wysokości 0,30 €.
  • Jeśli klient kupi Twój produkt dzięki reklamie Etsy Offsite Ads (banery reklamowe pojawiają się w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach, na platformach internetowych oraz w mediach społecznościowych), będziesz musiał zapłacić także:

– 15% kwoty zamówienia, jeśli w ciągu ostatniego roku zarobiłeś mniej niż 10 000 USD’

– 12% kwoty zamówienia, jeśli w ciągu ostatniego roku zarobiłeś przynajmniej 10 000 USD.

Co ważne, wszyscy sprzedawcy są rejestrowani w Offsite Ads automatycznie. Biorąc pod uwagę wysokość zysków ze sklepu, korzystanie z reklam może być opcjonalne lub obligatoryjne.

Etsy Payments

Dzięki systemowi płatności Etsy Payments wszystkie wpłaty z transakcji sprzedaży w lokalnej walucie bezpiecznie dotrą na Twoje konto. Bez względu na to, czy kupujący zapłaci za przedmiot kartą kredytowe i debetowe, karty podarunkowe Etsy oraz płatności za pośrednictwem systemów PayPal, Google Wallet i Apple Pay.

Sprzedać na Etsy – praktyczne informacje dla sprzedających

Oto garść dodatkowych, przydatnych informacji, które pozwolą Ci lepiej zarządzać sklepem.

Kto sprzedaje na Etsy (statystyki – kraje)?

Największy odsetek sprzedawców na Etsy to Amerykanie. Wśród europejskich sprzedawców, pierwsze miejsce na podium zajmują Ci z Wielkiej Brytanii (30% spośród wszystkich krajów poza USA). Kolejne – Niemcy (7%) i Francuzi (6%).

Zobacz także: Przeniesienie firmy do Wielkiej Brytanii: kalkulacja korzyści podatkowych w odniesieniu do zmian wprowadzanych przez Polski Ład

Rada: jeśli planujesz sprzedawać na Etsy, rozważ założenie firmy w Wielkiej Brytanii. Biorąc pod uwagę dużą popularność platformy na brytyjskim rynku, sprzedawca z wysp przez wiele osób będzie postrzegany jako lokalny, a co za tym idzie – bardziej wiarygodny i godny zaufania.

Jakie kategorie produktów sprzedają się najlepiej?

Według szacunków prawie 90 proc. aktywnych na Etsy sprzedawców to osoby poruszające się w segmencie rękodzieła. W czerwcu 2020 roku najpopularniejszymi kategoriami były Dom i styl życia, Sztuka i kolekcje oraz Biżuteria. Roczna sprzedaż towarów brutto Etsy wyniosła 10,28 mld USD w 2020 r., w porównaniu z 314 mln USD w 2010 r.

Sprzedaż na Etsy – wskazówki i praktyczne rady

  • Dodaj odpowiednie kategorie i atrybuty produktów. Określenie najbardziej specyficznej podkategorii Twojego produktu daje Twoim ofertom większe szanse na znalezienie się w wynikach wyszukiwania. Atrybuty odnoszą się do cech, które najlepiej kojarzą się z Twoim produktem, takich jak kolor, zastosowanie i okazja. Podobnie jak w przypadku kategorii, przypisanie bardziej specyficznych atrybutów daje większe szanse na pokazanie Twojego produktu właściwym nabywcom. Najbardziej podstawową strategią identyfikacji najlepszej kategorii i atrybutu dla Twojego produktu jest przeprowadzenie próbnych wyszukiwań. Zrób listę wszystkich możliwych kategorii i atrybutów, a następnie wpisz te słowa w pasku wyszukiwania. Sprawdź wyniki wyszukiwania i potwierdź, które ze słów kluczowych pojawiły się z produktami podobnymi do Twojego.
  • Pamiętaj o tagach, Etsy opiera się w dużej mierze na tych tagach, aby dopasować produkt do preferencji kupujących. Biorąc pod uwagę specyfikę platformy, użycie tagów, w połączeniu z kategoriami i atrybutami, ma duży wpływ na wyniki wyszukiwania.
  • Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych. Aby napędzić ruch w sklepie Etsy, używaj mediów społecznościowych, a w szczególności Pinteresta i Instagrama. Publikuj tam zdjęcia  nowych projektów i nowych wzorów oraz informacje o wyprzedażach, współpracach, akcjach marketingowych etc.
  • Mierz siły na zamiary. Jeśli tworzysz rękodzieło bądź gotowy na… duży popyt. Zanim rozpoczniesz sprzedaż, przygotuj zapasy wystarczające do wysyłki zakupów w rozsądnym czasie. Jeśli na realizację zamówienia potrzebujesz więcej czasu, koniecznie o tym poinformuj. Najlepiej „z góry”, w opisie oferty.
  • Identyfikuj najlepsze źródła ruchu. Jeśli rozpocząłeś już sprzedaż na Etsy, regularnie monitoruj działanie sklepu. Dzięki temu obierzesz optymalną strategię i poprawisz sprzedaż. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie sklepu, w sekcji Statystyki sklepu (Shop Stats).

Jak bardzo przydatny był ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena 4.5 / 5. Liczba głosów: 11

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Ponieważ ten artykuł okazał się przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych!

Udostępnij:

Agnieszka Moryc

Agnieszka Moryc

Dyrektor Zarządzająca, Admiral Tax. Ekspert w zakresie legalnej optymalizacji podatkowej, księgowości i rozwiązań typu offshore dla polskich przedsiębiorców. Jako znawca i praktyk biznesu dzieli się wiedzą także na łamach mediów zewnętrznych, m.in. Puls Biznesu, InnPoland, Infor, MamBiznes.News, Gazeta MŚP, Polish Express.

Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: [email protected]


Napisz do nas

    Related Articles


    Podatki  ·  Spółka LTD w Anglii
    Podatek VAT od sprzedaży online w brytyjskiej spółce LTD
    2 listopada, 2021
    Spółka LTD w Anglii
    Sprzedaż za granicę: rozliczenia PayPal – jak zacząć?
    12 października, 2021
    Autobus w Anglii
    Newsy podatkowe
    Agnieszka Moryc, Woman with Power według tygodnika „Polish Express”
    21 grudnia, 2017
    Funty brytyjskie monety
    Sprzedaż za granicę: jak zacząć sprzedaż online w Europie na przykładzie Niemiec i Wielkiej Brytanii?
    Previous Article
    Praca w firmie
    Zakładanie firmy w Wielkiej Brytanii – rejestracja spółki LTD
    Next Article

    O nas
    About us
    Artykuły
    Kontakt
    Kariera
    Program partnerski
    FAQ
    Reklamacje
    Polityka Prywatności - RODO
    Regulamin
    AT logo White

    Pomagamy firmom wejść na rynek brytyjski i irlandzki. Rejestrujemy spółki ltd, kontaktujemy się z urzędami, składamy raporty. Oferujemy także księgowość i kadry. Działamy na rynku brytyjskim od prawie 20 lat.

    Twitter Linkedin Facebook Youtube

    Firma w Anglii

    Księgowość spółki limited

    Rozliczenia Self-Employed

    Kadry (Payroll)

    VAT Wielka Brytania

    Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza

    Sprzedaż spółek ltd

    Inne usługi

    Podatek od kryptowalut

    Prognoza Emerytury z UK

    Rozliczenia CIS

    Deklaracje VAT w UK

    Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD


    Jesteśmy autoryzowani przez brytyjskie urzędy, DANE NASZYCH KLIENTÓW SĄ w 100% BEZPIECZNE

    Admiral Tax is a brand within a group of esteemed accounting companies, including ZD Consulting Ltd, LMS Consulting Ltd, and Sepera College. Copyright 2025 by ZD Consulting Limited. All Rights Reserved.