• Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
Admiral Tax logo
Zadzwoń (UK)
Zadzwoń (PL)
Napisz
Twitter Linkedin Facebook Youtube

  • Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
AT logo
  • Usługi w UK
    • Dla spółek Ltd
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Dla self-employmed
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt

Zadzwoń do Nas:
+48 778 881 011
Spółka LTD w Anglii

Numer EORI po Brexit

By Agnieszka Moryc  Published On 11 marca, 2019

Ostatnia aktualizacja 19 listopada, 2022 o 07:00 pm.

0
(0)

Wielka Brytania przygotowuje się do wyjścia z Unii Europejskiej już od dawna, niestety pomimo iż planowany termin na opuszczenie Wspólnoty przypada na 29 marca 2019, w dalszym ciągu nie podjęto kluczowych decyzji. Wszystko wskazuje na to, że bardzo prawdopodobnym scenariuszem jest tzw. no-deal Brexit. Co to oznacza dla przedsiębiorców?

W razie, gdy dojdzie do twardego Brexitu, już za niecałe 3 tygodnie nastąpi całkowita zmiana zasad opodatkowania transakcji zawieranych pomiędzy Anglią, a pozostałymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej. Jedną ze zmian, na jakie należy się przygotować w razie, gdyby doszło do twardego Brexitu jest uzyskanie numeru EORI. Eori po Brexit – dowiedz się więcej!

No-del Brexit a VAT w UK

Z uwagi na dalszy brak informacji dotyczących tego co stanie się 29 marca, zarówno HMRC, czyli brytyjski urząd skarbowy, jak i przedsiębiorcy powinni rozważyć i przygotować się na wszystkie możliwe scenariusze. Urzędnicy stoją na stanowisku, że nawet w razie no-deal Brexit system VAT w UK pozostanie możliwie jak najbardziej zbliżony do obowiązującego obecnie. Wszelkie procedury związane z rozliczeniem VAT w UK mają być zatem analogiczne do obecnych, oczywiście w granicach, w których będzie to możliwe do realizacji.

Zobacz także: Nowe podatki w Polsce w 2021 roku. Jakie podatki wprowadzi polski rząd?

Trzeba bowiem mieć na uwadze, że pewne rzeczy muszą ulec zmianie, ponieważ niektóre przywileje dostępne są wyłącznie dla członków Unii Europejskiej. W celu ułatwienia podatnikom funkcjonowania po ewentualnym wyjściu Wielkiej Brytanii z UE 29 marca, HMRC przygotował szereg wskazówek, wśród nich znalazło się polecenie jak najszybszego pozyskania numeru EORI w razie przewozu towarów pomiędzy krajami należącymi do Wspólnoty a Zjednoczonym Królestwem.

Do czego służy numer EORI i kto ma obowiązek się nim posługiwać?

Numer EORI nadawany jest podmiotom gospodarczym uczestniczącym w procedurach celnych na terytorium Unii Europejskiej, jest to numer niepowtarzalny i stosowany na terenie całej UE. Jego nazwa pochodzi od Wspólnotowego Systemu Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych (ang. Economic Operators’ Registration and Identification).

Numer ten wprowadzony został 1 lipca 2019 roku w celu zmniejszenia ilości dokumentów w formie papierowej, używanych w administracji celnej i handlu na obszarze Wspólnoty. Z uwagi na to, że przewóz towarów w obrębie UE nie wymaga posługiwania się numerem identyfikacyjnym EORI, jest to narzędzie dedykowane dla podmiotów oraz osób fizycznych dokonujących importu na teren Unii towarów pochodzących spoza obszaru Wspólnoty.

EORI po Brexit – kto powinien zabezpieczyć się na wypadek wyjścia Wielkiej Brytanii z UE?

W przypadku firm zarejestrowanych w UK, dotychczas numer EORI był konieczny tylko w razie handlu towarami poza Unią Europejską. Trzeba mieć na uwadze, że po no-deal Brexit, numer ten będzie niezbędny nawet wówczas, gdy obrót towarami będzie miał miejsce na linii Anglia-państwa należące do Wspólnoty.

Zobacz także: Zatrudnianie obywateli UE w Wielkiej Brytanii i uzyskanie numeru NIN po Brexicie

Z uwagi na brak ostatecznych decyzji w sprawie wyjścia Wielkiej Brytanii z UE, przedsiębiorcy prowadzący tego typu działalność powinni jak najszybciej przeprowadzić procedurę rejestracji numeru EORI i w ten sposób przygotować się na każdą ewentualność. Konsekwencją braku numeru EORI może być zatrzymanie transakcji i przepływu towarów.

WAŻNE:

  • Firmy zarejestrowane do VAT UK otrzymają numer EORI automatycznie.
  • Firmy niezarejestrowane do VAT UK potrzebują numeru EORI tylko jeśli wysalają towary na linii Polska – Wielka Brytania. Te firmy muszą aplikować o nadanie numeru EORI, aby móc kontynuować swobodny przesył towarów po Brexicie.

Jak bardzo przydatny był ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Ponieważ ten artykuł okazał się przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych!

Udostępnij:

Numer EORI

Agnieszka Moryc

Dyrektor Zarządzająca, Admiral Tax. Ekspert w zakresie legalnej optymalizacji podatkowej, księgowości i rozwiązań typu offshore dla polskich przedsiębiorców. Jako znawca i praktyk biznesu dzieli się wiedzą także na łamach mediów zewnętrznych, m.in. Puls Biznesu, InnPoland, Infor, MamBiznes.News, Gazeta MŚP, Polish Express.

Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: agmo@admiraltax.pl


Napisz do nas

    Related Articles


    Podwójne opodatkowanie
    Spółka LTD w Anglii
    Co to jest numer EORI i komu jest potrzebny?
    20 października, 2015
    Spacer po biurze
    Głos Przedsiębiorcy – Czy nowa aplikacja będzie sprzyjać nowym rozwiązaniom dla biznesu?
    Previous Article
    Kobieta w biurze
    Agnieszka Moryc z tytułem Kobiety Charyzmatycznej 2019
    Next Article

    O nas
    About us
    Artykuły
    Kontakt
    Kariera
    Program partnerski
    FAQ
    Reklamacje
    Polityka Prywatności - RODO
    Regulamin
    AT logo White

    Pomagamy firmom wejść na rynek brytyjski i irlandzki. Rejestrujemy spółki ltd, kontaktujemy się z urzędami, składamy raporty. Oferujemy także księgowość i kadry. Działamy na rynku brytyjskim od prawie 20 lat.

    Twitter Linkedin Facebook Youtube

    Firma w Anglii

    Księgowość spółki limited

    Rozliczenia Self-Employed

    Kadry (Payroll)

    VAT Wielka Brytania

    Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza

    Sprzedaż spółek ltd

    Inne usługi

    Podatek od kryptowalut

    Prognoza Emerytury z UK

    Rozliczenia CIS

    Deklaracje VAT w UK

    Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD


    Jesteśmy autoryzowani przez brytyjskie urzędy, DANE NASZYCH KLIENTÓW SĄ w 100% BEZPIECZNE

    Admiral Tax is a brand within a group of esteemed accounting companies, including ZD Consulting Ltd, LMS Consulting Ltd, and Sepera College. Copyright 2025 by ZD Consulting Limited. All Rights Reserved.