Blog o optymalizacji podatkowej i finansach

Sprawdź co poza bezpieczeństwem łączy team rajdowy z Admiral Tax!

Sprawdź co poza bezpieczeństwem łączy team rajdowy z Admiral Tax!

Admiral Tax łączy bezpieczną optymalizację podatkową z bezpieczeństwem na drodze. Firma specjalizująca się w przenoszeniu i zakładaniu spółek poza granicami Polski zaprosiła do wspólnego projektu doświadczony i ambitny zespół rajdowy.

Admiral Tax współpracuje z zespołem rajdowym

Team Rajdowy Smagła & Giergiel to doświadczeni sportowcy, którzy przejechali setki tysięcy kilometrów w polskich oraz europejskich zmaganiach rajdowych. To właśnie na ich praktykę i wiedzę postawili przedstawiciele Admiral Tax, zapraszając rajdowców do wspólnego projektu.

“Jerzy Smagała i Konrad Giergiel to eksperci w nauce szybkiej, ale bezpiecznej jazdy samochodem. Podobnie jak nasi specjaliści, którzy wyszukują najlepszych możliwych metod oszczędności i optymalizacji kosztów podatkowych w firmie w maksymalnie bezpieczny sposób” – mówi Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca Admiral Tax.

Nieodpłatne szkolenia pod okiem ekipy rajdowej to wartość dodana dla klientów Admiral Tax. Szkolenie techniki jazdy to bonus, który wyróżnia ofertę firmy. Obecnie w ramach usługi testowej do wspólnej jazdy z teamem Smagała & Giergiel  zapraszani są wybrani klienci kancelarii.

“Dotychczasowy odzew wśród naszych klientów jest bardzo pozytywny, dlatego też w najbliższym czasie planujemy wprowadzić wraz z teamem Smagała & Giergiel regularne szkolenia z bezpiecznej jazdy dla klientów Admiral Tax” – dodaje Moryc

Projekt wpisuje się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, którą firma z powodzeniem wdraża od zeszłego roku.

 

 

 

4.6 (91.11%) 9 oceniającys
Facebooktwittergoogle_pluslinkedin
Masz pytania lub spostrzeżenia?
NASI EKSPERCI Z PRZYJEMNOŚCIĄ
PODZIELĄ SIĘ WIEDZĄ.

Komentarz FB

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola zaznaczone są.*

Masz pytania?

Chcesz założyć biznes za granicą?

Najnowsze wpisy

  • Split payment – kolejna bariera dla biznesu w Polsce
    Split payment - kolejna bariera dla biznesu w Polsce
    Split payment, czyli mechanizm podzielonej płatności, to kolejny sposób uszczelniania systemu podatkowego przez polski rząd. W połączeniu z systemem STIR ma ograniczyć skalę wyłudzeń podatku VAT. Czym jest split payment i jaki wpływ może mieć dla polskiego biznesu wyjaśniamy w tym artykule.

    Co to jest split payment?

    Split payment, zwany zamiennie mechanizmem podzielonej płatności, to kolejne rozwiązanie rządu na uszczelnienie systemu podatkowego, czyli walkę z wyłudzeniami VAT. Split payment polega na możliwości zapłaty podatku VAT na specjalny rachunek bankowy - rachunek VAT. Od 1 kwietnia możliwość zapłaty podatku VAT jest dobrowolna. Kupujący może zdecydować, jak chce uregulować płatność za fakturę - czy całość (kwotę brutto) chce przekazać na konto rozliczeniowe sprzedawcy, czy płatność chce podzielić (zastosować split payment), czyli kwotę VAT wpłacić na specjalny rachunek VAT sprzedawcy, a kwotę netto na tradycyjny rachunek rozliczeniowy tego samego sprzedawcy.

    Split payment - oddzielny rachunek

    Projekt ustawy dotyczącej split payment nakazuje bankom i SKOK-om otwarcie rachunku VAT do każdego rachunku rozliczeniowego przedsiębiorstw do 30 czerwca 2018 roku. Rachunek VAT może być prowadzony tylko w walucie polskiej. Jego otwarcie i prowadzenie nie wymaga odrębnej umowy z bankiem oraz jest wolne od prowizji i opłat. Do rachunku VAT nie wydaje się instrumentu karty płatniczej. Na rachunek VAT można wpłacać wyłącznie:
    • kwoty podatku VAT,
    • środki z innego rachunku VAT,
    • różnicę w podatku VAT wynikającą z wystawienia faktury korygującej.
    Z rachunku VAT można dokonać płatności wyłącznie w celu:
    • zapłaty kwoty podatku VAT na rachunek VAT sprzedawcy/dostawcy,
    • zwrotu podatku VAT wynikającego z faktury korygującej,
    • wpłaty podatku VAT lub odsetek za zwłokę na rachunek urzędu skarbowego,
    • wpłaty podatku z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (WNT),
    • zapłaty podatku VAT z tytułu nabycia towarów/usług,
    • zwrotu nienależnie otrzymanej płatności na rachunek VAT podatnika, od którego otrzymano tę płatność,
    • przekazania kwoty na swój inny rachunek VAT prowadzony w tym samym banku,
    • przekazania kwoty podatku VAT na rachunek jednostki budżetowej.

    Split payment - bariera dla biznesu

    Wprowadzenie split payment może być poważnym problemem dla mikro i małych przedsiębiorstw, które już teraz mają problem z zarządzaniem płynnością finansową. A ta jak wiadomo ma decydujący wpływ na powodzenie biznesu. Do tej pory wiele przedsiębiorstw korzystało z terminów wyznaczonych na opłacanie należności VAT i operowało zgromadzonymi środkami na ten cel. Brak tej możliwości może realnie wpłynąć na funkcjonowanie wielu polskich firm. Alternatywą dla kolejnych rygorystycznych uszczelnień systemu podatkowego jest rejestracja spółki za granicą - w kraju, w którym split payment nie obowiązuje. Przykładem takiego państwa jest Wielka Brytania, która już ponad 10 lat temu mierzyła się z podobnymi problemami co Polska (wyłudzenia VAT). Brytyjczycy postanowili jednak, że uszczelnianie systemu podatkowego nie może się odbyć kosztem uczciwych obywateli, przeciwnie do tego co realizuje polski rząd.

    Podatek VAT zagranicą - Wielka Brytania

    Standardowa stawka podatku VAT w Wielkiej Brytanii wynosi 20-proc. Obowiązek rejestracji do VAT w Wielkiej Brytanii ma miejsce po przekroczeniu 83 tysięcy funtów obrotu, czyli około  400 tysięcy złotych. Dla porównania w Polsce obowiązek rejestracji do VAT ma miejsce po przekroczeniu 200 tysięcy złotych obrotu. Przedsiębiorca w Wielkiej Brytanii rozlicza podatek VAT co 3 miesiące. Najpopularniejszą formą prowadzenia biznesu w Wielkiej Brytanii jest spółka limited. Prowadzenie spółki limited w Wielkiej Brytanii jest bardzo proste – brytyjski system cechuje się niewielką biurokracją, wszelkimi formalnościami zajmuje się profesjonalna firma księgowa. Prowadzenie firmy w Wielkiej Brytanii nie wymaga fizycznej przeprowadzki na Wyspy – spółka może posiadać brytyjską rezydencję podatkową dzięki podejmowaniu strategicznych decyzji podczas zgromadzeń zarządu w Wielkiej Brytanii. Admiral Tax pomaga swoim klientom w sporządzaniu raportów posiedzeń. Więcej informacji w tym artykule.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia spółki Wielkiej Brytanii – skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertami Admiral Tax.

     

    Split payment, czyli mechanizm podzielonej płatności, to kolejny sposób uszczelniania systemu podatkowego przez polski rząd. W połączeniu z systemem STIR ma ograniczyć skalę wyłudzeń podatku...

    Czytaj dalej
  • Blokowanie kont przedsiębiorców w Polsce – co to jest STIR?
    Blokowanie kont przedsiębiorców w Polsce - co to jest STIR?
    Nowe uprawnienia przyznane Krajowej Administracji Skarbowej mogą skutkować zablokowaniem kont bankowych firm podejrzanych o oszustwa podatkowe. System STIR ma usprawnić wymianę informacji pomiędzy bankami a Krajową Administracją Skarbową w celu wyeliminowania nieuczciwych firm. Nowe uprawnienia Krajowej Administracji Skarbowej mogą skutkować nadużyciami paraliżującymi funkcjonowanie uczciwych firm, co słusznie wywołuje niepewność u wielu polskich przedsiębiorców.

    System STIR - co to jest?

    STIR, czyli System Teleinformatyczny Izby Rozliczeniowej, to narzędzie KAS do zwalczania wyłudzeń w VAT, w tym tzw. transakcji karuzelowych, tworzonych za pomocą transferów pieniężnych na rachunkach bankowych podmiotów. STIR został wprowadzony ustawą z dnia 24 listopada 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania wykorzystywaniu sektora finansowego do wyłudzeń skarbowych. Wg Ministerstwa Finansów efektem prewencyjnego oddziaływania systemu analizy ryzyka nadużyć podatkowych i możliwości szybkiej reakcji KAS powinno być nie tylko istotne ograniczenie wyłudzeń skarbowych, ale również poprawa warunków prowadzenia działalności gospodarczej dla wszystkich podatników przez przywrócenie uczciwej konkurencji na rynku. Obecnie monitoringiem w ramach STIR jest objętych ponad 5,6 mln rachunków podmiotów kwalifikowanych. “Wprowadzenie systemu wymiany informacji STIR z pewnością wpłynie pozytywnie na zmniejszenie ilości wyłudzeń skarbowych, jednak stwarza to także ryzyko dla uczciwych przedsiębiorców. Wielokrotnie polskie organy podatkowe dokonywały nadużyć wobec uczciwych podatników, co w przypadku zablokowania rachunku bankowego  na okres nawet trzech miesięcy będzie skutkować opłakanymi rezultatami, a nawet bankructwem dla wielu uczciwych firm” - komentuje Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca Admiral Tax.

    Jak działa STIR?

    Wskaźniki ryzyka dla poszczególnych podmiotów są analizowane pod kątem wykorzystywania działalności banków i spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych do wyłudzeń skarbowych. W przypadku wystąpienia takiego zagrożenia Szef KAS ma prawo zablokować rachunek podmiotu kwalifikowanego. Jeżeli szacowana wysokość zobowiązania podatkowego przekracza 10 tys. euro, blokada rachunku będzie mogła być przedłużona na okres do trzech miesięcy. Od 13 marca 2018 r. za pośrednictwem STIR do administracji skarbowej przekazywane są informacje o zlikwidowanych i nowo założonych rachunkach bankowych podmiotów kwalifikowanych (przedsiębiorców, osób prawnych, osób fizycznych prowadzącą działalność zarobkową na własny rachunek). Od 30 kwietnia br. możliwa jest blokada rachunków na żądanie szefa KAS. W lipcu fiskus zacznie uzyskiwać z systemu bankowego informacje o transakcjach na rachunkach bankowych.

    Polski biznes przenosi się za granicę

    Uprawnienia przekazane na ręce KAS i brak szczegółowych wytycznych co do procedury blokowania rachunków wzbudza wśród przedsiębiorców uzasadnione obawy. Jak pokazuje raport Admiral Tax 57,8% polskich przedsiębiorców przeniosło swoje biznesy za granicę z powodu dużej biurokracji i niejasnych przepisów obowiązujących nad Wisłą. Najwięcej na tym zyskują kraje przejawiające pro-biznesowe podejście jak Wielka Brytania czy Irlandia. Według badania ponad 61-proc. firm założonych przez polskich przedsiębiorców za granicą działa w Wielkiej Brytanii, chociaż popularność zyskała także Irlandia, która zrównała się z Czechami – oba kierunki mają po blisko 15-proc. Brytyjska spółka limited czy jej irlandzki odpowiednik - irlandzka spółka limited, to najkorzystniejsze formy prawne do prowadzenia biznesu za granicą. Niskie podatki, proste i przejrzyste prawo - to główne zalety płynące z prowadzenia firmy w Wielkiej Brytanii czy Irlandii. Ustawa o STIR nie ma wpływu na funkcjonowanie zagranicznych spółek posiadających rachunki bankowe poza Polską. Minimalizuje to ryzyko nieuprawnionej blokady rachunku bankowego spółki, co w wielu przypadkach skutkuje pełnym paraliżem działalności firmy i nierzadko - bankructwem.

    Private banking - alternatywa dla kont w polskich bankach

    Zanikająca tajemnica bankowa oraz łatwość dostępu do danych kont właścicieli spowodowała gigantyczne zagrożenie dla bezpieczeństwa i poufności zarówno danych przedsiębiorców jak i ich oszczędności. Idea private bankingu w Unii Europejskiej została zachwiana przez rozporządzenie OECE o międzynarodowej wymianie danych o rachunkach bankowych i ich właścicielach. A więc co zrobić by zabezpieczyć inwigilacją stanu majątkowego? Aby poradzić sobie z tym problemem należy już teraz przenieść wszystkie pieniądze ponad, te które potrzebne są do funkcjonowania poza system unijny. Na całym świecie istnieją jeszcze enklawy prawdziwego private bankingu, które chronią własnych klientów i ich pieniądze. Te jurysdykcje to m.in. Szwajcaria i Liechtenstein oraz St. Vincent Island. Kancelaria Admiral Tax pomaga inwestorom w wybraniu takiej jurysdykcji oraz banku gdzie zgromadzone pieniądze będą przechowywane w pełni poufnie. Banki w których otwieramy konta, to banki inwestycyjne co oznacza, że udostępniają klientom bardzo szeroki zakres instrumentów finansowych oraz rynków gdzie mogą inwestować pieniądze. Sprawdź w jakich jurysdykcjach pomagamy założyć bezpieczne konta bankowe. Private Banking - oferta Admiral Tax

    Zabezpiecz swoje konto bankowe

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat założenia bezpiecznego rachunku bankowego, to zachęcamy do skorzystania z darmowej konsultacji z ekspertami Admiral Tax.

    Nowe uprawnienia przyznane Krajowej Administracji Skarbowej mogą skutkować zablokowaniem kont bankowych firm podejrzanych o oszustwa podatkowe. System STIR ma usprawnić wymianę informacji pomiędzy bankami a...

    Czytaj dalej
  • Raport PwC “Praca w UE – podatki i składki 2018” – komentarz eksperta
    Raport PwC “Praca w UE - podatki i składki 2018” - komentarz eksperta
    Raport PwC Polska porównuje m.in. wysokość podatków i składek potrącanych od wynagrodzeń obywateli Unii Europejskiej. Polska słabo wypada na tle europejskich państw pod kątem porównania wynagrodzeń netto obywateli, czyli procentowego wskaźnika kwoty otrzymywanej przez pracownika w ramach wynagrodzenia za pracę.

    Raport PwC - wynagrodzenia netto w Polsce mało konkurencyjne na tle krajów Unii Europejskiej

    Wynagrodzenie netto, czyli kwota, jaką otrzymuje pracownik po odjęciu wszystkich obowiązkowych podatków i składek, w Polsce wynosi 71-proc. pełnej pensji w przypadku przeciętnie zarabiającego obywatela rozliczającego się indywidualnie i 77% w przypadku przeciętnie zarabiającej rodziny. To poniżej średniej dla wszystkich krajów Unii Europejskiej – wynika z najnowszej edycji raportu PwC „Praca w UE - podatki i składki 2018”. raport PwC Praca w UE - podatki i składki 2018 źródło raport PwC "Praca w UE. Podatki i składki" Przeciętne wynagrodzenie netto osoby rozliczającej się indywidualnie w Unii Europejskiej wg raportu PwC wynosi 73-proc. Polska pod tym względem plasuje się na 15. miejscu (ex aequo z Chorwacją, Łotwą i Rumunią). Pierwsze trzy miejsca należą do Cypru (91-proc.), Malty (81-proc.) oraz ex aequo Estonii, Irlandii i Wielkiej Brytanii (80-proc.). Gorzej sytuacja wygląda w przypadku polskich rodzin (77-proc. wynagrodzenia netto), które otrzymują mniej niż unijna średnia (79-proc.). Plasuje to Polskę dopiero na 18. miejscu (ex aequo ze Szwecją) spośród 28 państw Unii Europejskiej. “Wysokie opodatkowanie pracy i niska kwota wolna od podatku to główne bolączki polskiego systemu. Polska powinna czerpać wzorce z innych krajów Unii Europejskiej jak Irlandia czy Wielka Brytania, które stosują wyważone stawki opodatkowania pracy, oferując obywatelom jednocześnie wysokie kwoty wolne od podatku (odpowiednio 16 500 euro oraz 11 850 funtów). Wpływa to także na korzystne warunki do prowadzenia biznesu - w tych krajach biznes prowadzi się po prostu łatwiej” - komentuje Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca Admiral Tax.

    Polska w samym tyle w zestawieniu kwot wolnych od podatku w Unii Europejskiej

    Jak wynika z danych zebranych w raporcie PwC, mimo podwyżki kwoty wolnej od podatku do 6 600 zł w 2017 r., Polska nadal znajduje się w końcówce zestawienia krajów unijnych (21. miejsce). Spośród państw, które posiadają kwotę wolną, za Polską znajdują się tylko Włochy (22.), Łotwa (23.), Czechy (24.) i Rumunia (25.). Najwyższe kwoty wolne od podatku mają obywatele Cypru (ok. 82 tysiące złotych), Finlandii (ok. 71 tysięcy złotych), Irlandii (ok. 70 tysięcy złotych) oraz Wielkiej Brytanii (około 57 tysięcy złotych). Twórcy raportu pokazują najpopularniejsze kierunki emigracji zarobkowej Polaków. Niezmiennie prym wiedzie Wielka Brytania, w której pracuje 788 tysięcy Polaków (niektóre badania mówią o ponad 1 milionie Polaków na Wyspach). Dalej znajdują się Niemcy (687 tysięcy), Holandia (116 tysięcy) oraz Irlandia (112 tysięcy). Od 1 stycznia 2018 r. kwota wolna od podatku w Polsce wynosi 8 tys. zł, ale też w takiej wysokości jest dostępna jedynie dla ludzi najsłabiej zarabiających (dla osób otrzymujących pensję minimalną i zatrudnionych na max. 1/3 etatu). Dla porównania kwota wolna od podatku w Wielkiej Brytanii wynosi niemal 57 tysięcy złotych, czyli niemal 7 razy więcej niż kwota wolna w Polsce.

    Spółka w Wielka Brytanii - wysoka kwota wolna od podatku i przejrzyste podatki

    Jak pokazuje raport PwC Wielka Brytania jest krajem, który pobiera od swoich obywateli relatywnie niskie podatki. Wielka Brytania kusi przedsiębiorców niskimi podatkami (19% podatku CIT), wysoką kwotą wolną od podatku (11 850 funtów, czyli około 57 000 złotych dla każdego pracownika firmy) oraz dodatkowymi możliwościami obniżenia podstawy opodatkowania spółki. System składek społecznych jest mniej opresyjny od polskiego, po 10 latach odprowadzania składek Dyrektor spółki nabywa prawo do brytyjskiej emerytury (jej wysokość wynosi około 3000 złotych). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat przeniesienia firmy za granicę – skorzystaj z darmowej konsultacji z ekspertami Admiral Tax.  

    Raport PwC Polska porównuje m.in. wysokość podatków i składek potrącanych od wynagrodzeń obywateli Unii Europejskiej. Polska słabo wypada na tle europejskich państw pod kątem porównania...

    Czytaj dalej

STREFA WIEDZY

Zachęcamy do zapoznania się z najczęstszymi pytaniami związanymi z prowadzeniem firmy w Anglii. Zarówno Klienci naszej firmy, jak i przedsiębiorcy zastanawiający się nad przeniesieniem firmy do Anglii znajdą tutaj szereg przydatnych informacji natury księgowej, prawnej i organizacyjnej.

PRZEJDŹ DO FAQ
Newsletter
CO ZYSKUJESZ?
  • Wiedzę na temat firmy za granicą
  • Jak płacić mniejsze podatki
  • Gdzie ulokować zarobione pieniądze