Ostatnia aktualizacja 31 sierpnia, 2025 o 10:34 am.
Od 18 listopada 2025 w Wielkiej Brytanii wchodzą w życie istotne zmiany w identyfikacji dyrektorów spółek i osób o znaczącym wpływie (PSCs). Wprowadzane na mocy Economic Crime and Corporate Transparency Act 2023, mają na celu wzmocnienie bezpieczeństwa rejestru firm i przeciwdziałanie oszustwom gospodarczym. Poniżej znajdziesz pełen przegląd zmian.
Procedury różnią się w zależności od statusu osoby i tego czy posiada już spółkę czy dopiero ją zakłada. Docelowo w rejestrze nie pozostanie żadna spółka, bez zweryfikowanego dyrektora.
Nowi dyrektorzy
Zakładając spółkę ltd, dyrektorzy muszą zweryfikować tożsamość przed zarejestrowaniem spółki lub objęciem stanowiska.
Nowe osoby PSC
PSC czyli osoby ze znaczącą kontrolą w spółce, a więc udziałowcy obejmujący powyżej 25% udziałów oraz osoby faktycznie sprawujące kontrolę nad spółką mają obowiązek weryfikacji w ciągu 14 dni od ich rejestracji.
Obecni dyrektorzy i PSC
Jeśli posiadasz już spółkę, Companies House wymusi nweryfikację w ramach najbliższego rocznego potwierdzenia („confirmation statement”) składanego po 18 listopada.
Inni podlegający wymogowi w tym członkowie LLP, dyrektorzy zagranicznych firm z oddziałami w UK na razie nie na szczegółowych dat.
Proces weryfikacji może przebiegać różnie, ponieważ system ustala najlepszą metodą w zależności od konkretnej osoby. Dla dyrektorów nie będących obywatelami UK, najprostszą formą będzie weryfikacja poprzez dokument biometryczny i aplikację.
Istnieje również możliwość zweryfikowania się przez tzw. ACSP czyli autoryzowaną firmą. Admiral Tax posiada uprawnienia do weryfikacji tożsamości na potrzeby Companies House. Jeśli potrzebujesz się zweryfikować, zachęcamy do kontaktu.
Najważniejszym problemem jaki pojawia się przy braku weryfikacji jest niemożność składania dokumentów do Companies House. Wiąże się to z karami oraz zamknięciem spółki przez Companies House za brak obowiązkowych dokumentów. Dodatkowo brak weryfikacji to przestępstwo, jednak CH nie precyzuje sankcji i kar jakie za to grożą.
Nowe przepisy mają na celu poprawę jakości danych w rejestrze. Zakończą fikcyjne wpisy nieistniejących osób jako dyrektorów.
Jak bardzo przydatny był ten artykuł?
Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1880
Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.
Admiral Tax is a brand within a group of esteemed accounting companies, including ZD Consulting Ltd, LMS Consulting Ltd, and Sepera College. Copyright 2025 by ZD Consulting Limited. All Rights Reserved.