• Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
Admiral Tax logo
Zadzwoń teraz
Napisz
Twitter Linkedin Facebook Youtube

  • Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt
AT logo
  • Usługi w UK
    • Spółka LTD w Wielkiej Brytanii
      • Księgowość LTD
      • Lista płac w LTD
      • Konto dla spółki LTD
      • Deklaracje VAT w LTD
      • Board meeting
      • Spółki na sprzedaż
      • Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD
    • Samozatrudnienie w UK (self-employment)
      • Rozliczenia podatkowe dla self-employed
      • Cennik rozliczeń podatkowych
      • Spóźnione rozliczenia w HMRC
      • MTD dla self-employed od 2026
      • Rozliczenia budowlane CIS
    • Inne usługi UK
      • Apostille dokumentów
      • Prognoza emerytury z Wielkiej Brytanii
  • Rozliczenie kryptowalut
  • Artykuły
  • O nas
  • Kontakt

Zadzwoń do Nas:
+48 778 881 011
Podatki  ·  Spółka LTD w Anglii

Sprzedaż za granicę: wysyłka do Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii

By Agnieszka Moryc  Published On 19 października, 2021

Ostatnia aktualizacja 4 października, 2021 o 03:40 pm.

0
(0)

Zgodnie z wynikami raportu State of eCommerce Delivery Consumer Research Report, 61% respondentów deklaruje, że pozytywne doświadczenia związane z dostawą zachęcają ich do ponownych zakupów u tego samego sprzedawcy internetowego.

Wyniki udowodniły również, że europejscy konsumenci oczekują szybkiej i elastycznej dostawy, która jest spersonalizowana tak, aby pasowała do ich stylu życia. Zrozumienie, w jaki sposób mieszkańcy danego kraju postrzegają wygodę, elastyczność i personalizację jest pierwszym krokiem do zapewnienia swoim klientom odpowiednich metod dostawy i opcji logistycznych.

I tak:

  • dla niemieckich kupujących w internecie kluczowe znaczenie ma przyjazna dla klienta dostawa. Szczególnie popularne wśród Niemców jest śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym. 80% Niemców preferuje dostawę do domu, 31% – bezpłatne zwroty, a 29% chciałoby rozwiązania z darmową dostawą;
  • 29% Francuzów kupujących w sieci regularnie zaopatruje się w zagranicznych sklepach internetowych. Preferowane przez Francuzów metody dostawy to dostawa do domu lub do punktów odbioru;
  • 68% Austriaków robiących zakupy online chce wiedzieć, która firma dostarczy ich przesyłkę. 86% chce, aby przesyłka została dostarczona do ich domu, a 12% preferuje dostawę do punktu odbioru.

Czy szybka dostawa jest tak ważna, jak sądzą sprzedawcy?

Dla wielu sprzedawców szybkie tempo dostarczenia przesyłki jest absolutnym priorytetem. Czy Europejczycy rzeczywiście oczekują ekspresowej dostawcy?

Ciekawych wniosków na ten temat dostarczają dane z raportu E-commerce in Europe 2020 zrealizowanego przez PostNord. Badani zadali klientom sklepów internetowych dwa pytania: Kiedy kupujesz produkt online, jakie są Twoje oczekiwania co do czasu dostawy? Ile maksymalnie dni może potrwać dostarczenie produktu? Jakich odpowiedzi udzielili mieszkańcy poszczególnych krajów?

Aż 71% Brytyjczyków może poczekać na przesyłkę od 3 do 5 dni. 13% – więcej niż 6 dni, a 11% – 1-2 dni. Podobnie przedstawiają się proporcje wśród Niemców. Odpowiedź 3-5 dni wskazało 75% badanych. Kolejne miejsca zajęły odpowiedzi – 1-2 dni (14%) i więcej niż 6 dni (10%). 28% Francuzów jest w stanie czekać na upragnione produkty dłużej niż 6 dni, 60% chciałoby otrzymać przesyłkę w ciągu 3-5 dni, a 9% – po 1-2 dniach od złożenia zamówienia.

Tradycyjnie czy w „dropie”?

Jeśli chcesz docierać do zagranicznych klientów, możesz zdecydować się na tradycyjny model sklepu internetowego z magazynowaniem i wysyłką towaru we własnym zakresie lub na dropshipping.

Który z nich warto wybrać?

Na to pytanie trudno odpowiedzieć jednoznacznie. Wiele zależy tu bowiem od specyfiki asortymentu, doświadczenia w zarządzaniu sklepem internetowym, możliwości finansowych, ilości wolnego czasu czy kontaktów do sprawdzonych partnerów handlowych.

Zobacz także: Koniec programu wsparcia w ramach Coronavirus Job Retention Scheme w Wielkiej Brytanii – ważne informacje

Tradycyjny model handlu

Chcesz samodzielnie magazynować i wysyłać towar? Najważniejszym elementem takiej strategii będzie znalezienie stosunkowo niedrogich dostawców, którzy dostarczą zamówienia szybko i bezpiecznie. Równie ważne przy wyborze operatora powinny być: odpowiedzialność za czas realizacji zamówienia, możliwość ubezpieczenia przesyłki, wsparcie w dopełnieniu niezbędnych formalności, szeroko pojęta elastyczność. Choć w takim wariancie utrzymasz atrakcyjne marże, będziesz musiał pokryć koszty magazynowania i (opcjonalnie) obsługi zamówień. Jeśli tych będzie wiele, Twoje zasoby mogą okazać się bowiem niewystarczające.

Dropshipping

Jeśli zdecydujesz się na dropshipping, zdejmiesz ze swoich ramion obowiązek magazynowania i wysyłki produktów. Będziesz mógł prowadzić sklep z dowolnego miejsca na świecie, znacząco ograniczysz koszty i unikniesz konieczności mrożenia kapitału poprzez zakup towaru. Jeśli wysyłka będzie realizowana z kraju odbiorcy, istnieje bardzo duża szansa, że konsument otrzyma produkt szybciej niż w tradycyjnym modelu, z wysyłką z Polski. Musisz wiedzieć jednak, że wybierając taki model, Twój zysk nie będzie z reguły wyższy niż 10-20% ceny produktu (artykuły z wyższej półki generują z reguły niższe zyski, tańsze akcesoria wyższe).

Zanim wybierzesz

Pamiętaj, że powyższa analiza stanowi jedynie ogólne spojrzenie na proces wysyłki produktów do klientów za granicę. Wybór optymalnej dla biznesu strategii powinien zostać poprzedzony gruntowną analizą wad, zalet, możliwości i zagrożeń towarzyszących każdej z opcji.

Wysyłka do Wielkiej Brytanii po Brexicie

Należy pamiętać, że od wyjścia Wielkiej Brytani z Unii Europejskiej wysyłki towarów do tego kraju są objęte procedurami eksportu/importu. Obowiązuje konieczność wypełniania deklaracji celnych oraz przechodzenia odpraw towarów.

Jak bardzo przydatny był ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.

Ponieważ ten artykuł okazał się przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych!

Udostępnij:

Agnieszka MorycUnia Europejska

Agnieszka Moryc

Dyrektor Zarządzająca, Admiral Tax. Ekspert w zakresie legalnej optymalizacji podatkowej, księgowości i rozwiązań typu offshore dla polskich przedsiębiorców. Jako znawca i praktyk biznesu dzieli się wiedzą także na łamach mediów zewnętrznych, m.in. Puls Biznesu, InnPoland, Infor, MamBiznes.News, Gazeta MŚP, Polish Express.

Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: agmo@admiraltax.pl


Napisz do nas

    Related Articles


    Właściciel firmy
    Podatki  ·  Spółka LTD w Anglii
    W jakim stopniu dyrektor brytyjskiej spółki LTD odpowiada za jej długi?
    7 października, 2023
    Praca przy biurku
    Spółka LTD w Anglii
    Jak prowadzi się firmę w Wielkiej Brytanii? Obowiązki są sprowadzone do minimum
    1 marca, 2019
    Podwójne opodatkowanie
    Spółka LTD w Anglii
    Co to jest numer EORI i komu jest potrzebny?
    20 października, 2015
    Sprzedaż za granicę: rozliczenia PayPal - jak zacząć?
    Previous Article
    Sprzedaż za granicę: polityka reklamacyjna i zwroty towaru
    Next Article

    O nas
    About us
    Artykuły
    Kontakt
    Kariera
    Program partnerski
    FAQ
    Reklamacje
    Polityka Prywatności - RODO
    Regulamin
    AT logo White

    Pomagamy firmom wejść na rynek brytyjski i irlandzki. Rejestrujemy spółki ltd, kontaktujemy się z urzędami, składamy raporty. Oferujemy także księgowość i kadry. Działamy na rynku brytyjskim od prawie 20 lat.

    Twitter Linkedin Facebook Youtube

    Firma w Anglii

    Księgowość spółki limited

    Rozliczenia Self-Employed

    Kadry (Payroll)

    VAT Wielka Brytania

    Brytyjska spółka limited i polska działalność gospodarcza

    Sprzedaż spółek ltd

    Inne usługi

    Podatek od kryptowalut

    Prognoza Emerytury z UK

    Rozliczenia CIS

    Deklaracje VAT w UK

    Odzyskiwanie zamkniętej spółki LTD


    Jesteśmy autoryzowani przez brytyjskie urzędy, DANE NASZYCH KLIENTÓW SĄ w 100% BEZPIECZNE

    Admiral Tax is a brand within a group of esteemed accounting companies, including ZD Consulting Ltd, LMS Consulting Ltd, and Sepera College. Copyright 2025 by ZD Consulting Limited. All Rights Reserved.

    Share on