Site icon Admiral Tax

Jak raportować do Companies House

Widok na pracę w firmie

Lipiec 2016 był pierwszym miesiącem, kiedy spółki limited zobowiązane były składać nową deklarację, tzw. Confirmation Statement, która zastąpiła dotychczas obowiązujący raport Annual Return.

Obowiązek ten dotyczy wszystkich prywatnych spółek limited oraz spółek LLP. Raport ma dokładnie taki sam cel, jak Annual Return i służy do potwierdzenia aktualnych danych odnośnie dyrektorów, udziałowców, udziałów, adresów spółki i rodzaju prowadzonej działalności.

Zobacz także: Emerytury polskich przedsiębiorców będą bardzo niskie. Firma w Anglii to gwarancja wyższego świadczenia

Dodatkowo, zawiera on także informacje o osobach, które mają wpływ na działanie spółki, czyli Persons with Significant Control (PSC). Termin ten został wprowadzony niedawno i odnosi się do przedsiębiorców, którzy mimo iż nie występują w zarządzie, bądź nie mają większości udziałów, a nawet w ogóle nimi nie dysponują, sprawują kontrolę nad firmą.

Zgodnie z definicją, PSC jest każda osoba w spółce ltd, która spełnia co najmniej jedno z poniższych kryteriów:

Confirmtion Statement przygotować należy zawsze w rocznicę założenia spółki lub daty złożenia ostatniego raportu, jeśli był on wysłany wcześniej. Termin dostarczenia deklaracji wynosi 14 dni od tego czasu.

Nowy raport sporządzany jako „Companies House form CS01” zastąpił formularz „AR01”.

Zobacz także: Tax Return Self-Assessment w UK– kto i do kiedy musi złożyć zeznanie podatkowe?

Za przedstawienie go odpowiedzialni są dyrektorzy spółek, sekretarze, a w przypadku LLP – członkowie. Niezłożenie deklaracji jest przestępstwem i może nieść skutki w postaci usunięcia firmy z rejestru Companies House, a do odpowiedzialności karnej mogą być również pociągnięte osoby odpowiedzialne za jej sporządzanie. Raport należy dostarczyć także wtedy gdy, od czasu przedłożenia ostatniego, w spółce nie nastąpiły żadne zmiany.

Obowiązek ten dotyczy również spółek uśpionych, tzw. „dormant”.

Exit mobile version