Site icon Admiral Tax

Sprzedaż za granicę: jak zacząć sprzedaż online w Europie na przykładzie Niemiec i Wielkiej Brytanii?

Funty brytyjskie monety

Pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój rynku e-commerce. Jak wskazują dane udostępnione przez firmę PricewaterhouseCoopers, już w 2020 r. kanał online osiągnął 14% udziału w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Eksperci PwC przewidują także, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12%! Co ważne, aż 85% Polaków biorących udział w badaniu PwC wskazała, że po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów. Wniosek może być więc tylko jeden – rynek zakupów online będzie rósł w siłę. Jeśli kiedykolwiek rozważałeś rozpoczęcie własnego biznesu e-commerce, to najlepszy moment, aby wreszcie to zrobić.

Lokalnie czy… globalnie?

Rozwój internetu i nowoczesnych technologii cyfrowych oraz postępująca globalizacja powodują coraz bardziej odczuwalne zacieranie granic między państwami. Takie realia w połączeniu ze sprzyjającymi przepisami prawa regulującymi kwestie sprzedaży transgranicznej sprzyjają zakupom cross border.

Dlaczego warto sprzedawać na zagranicznych rynkach?

Najważniejszą zaletą towarzyszącą ekspansji na zagraniczne rynki jest możliwe znacznego poszerzenia potencjalnego rynku zbytu. Dzięki wdrożeniu przemyślanej strategii sprzedażowej, precyzyjnemu przygotowaniu gruntu prawno-podatkowego i dopracowaniu kwestii logistycznych możesz zwiększyć swoje zyski kilkanaście, kilkadziesiąt, a nawet kilkaset razy! Z raportu CROSS BORDER eCOMMERCE SZANSA CZY ZAGROŻENIE zrealizowanego wynika, że dwóch na trzech konsumentów kupuje towary za granicą z powodu niższej ceny towaru, nawet po dodaniu podatków i ceł.

Firma w Anglii – rejestracja spółki w Wielkiej Brytanii

Innymi powodami zakupów CBEC jest dostępność towarów, których nie można dostać w kraju pochodzenia, szerszy wybór czy wyższa jakość produktów. Co ciekawe, wnioski z raportu wskazują także, że jeśli konsumenci decydują się na CBEC, to prawdopodobnie dokonają zakupu w jednym z trzech krajów: Chinach (29%), Wielkiej Brytanii (19%) lub Niemczech (14%). W kolejnej części tego rozdziału sprawdzimy więc, jak zacząć sprzedaż online w Europie na przykładzie Niemiec i Wielkiej Brytanii.

Jak zacząć sprzedaż online w Europie – Niemcy

Rynek handlu elektronicznego kwitnie w Niemczech jak żaden inny sektor. Jego lwia część pozostaje w rękach największych platform handlowych. Chcesz sprzedawać swoje produkty niemieckim klientom? Nie może ich zabraknąć na platformach:

Jak zacząć sprzedaż online w Europie – Wielka Brytania

Udział handlu elektronicznego w całkowitej sprzedaży detalicznej osiągnął w kwietniu 2020 roku rekordowy poziom 30,7% w porównaniu z 19,3%. przed pandemią. Nie ulega wątpliwości, że wyspiarski rynek jest jednym z najbardziej dochodowych i perspektywicznych w całej Europie.

Chcesz rozpocząć sprzedaż w UK? Twoich produktów nie może zabraknąć na platformach:

Firma w Anglii – rejestracja spółki w Wielkiej Brytanii

Exit mobile version