Site icon Admiral Tax

Jak sprzedawać za granicę: aspekty prawne i podatkowe własnego sklepu internetowego

Praca przy biurku

Bez względu na to, czy sprzedajesz swoje produkty rodzimym konsumentom, czy wysyłasz je zagranicznym odbiorcom, prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością spełnienia określonych wymogów prawnych i podatkowych.

O czym musisz pamiętać, sprzedając za granicę?

Aby działać legalnie, przed rozpoczęciem sprzedaży konieczne jest:

Jeśli chcesz sprzedawać na zagranicznych rynkach, konieczne jest także udostępnienie oferty sklepu oraz istotnych dla konsumentów dokumentów w obcych językach, dostosowanych do docelowego rynku.

Zobacz także: Co to jest UTR oraz CTR?

Nie mniej ważny jest także wybór prawa właściwego (prawa, które należy stosować w umowach zawieranych pomiędzy przedsiębiorcą polskim a klientem pochodzącym z innego państwa) oraz wskazanie go w regulaminie. Zgodnie z art. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 593/2008 z 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (tzw. Rzym I) strony mogą samodzielnie dokonać wyboru prawa właściwego dla danej umowy. Decyzja powinna jednoznacznie wynikać z postanowień umowy. Nie może także pozbawić konsumenta ochrony przyznanej mu przez bezwzględnie obowiązujące przepisy kraju, w którym ma on miejsce zwykłego pobytu.

Akty prawne regulujące poszczególne płaszczyzny prowadzenia sklepu internetowego:

Exit mobile version